NASDAQ OMX

BIMobject® Cloud når 400 000 användare

25.4.2017 22:00 | NASDAQ OMX

BIMobject AB ("BIMobject") kan idag meddela att företagets molnplattform BIMobject® Cloud har nått 400 000 professionella användare. Med långt över 10 miljoner nedladdningar av digitala byggprodukter, så kallade BIM-objekt, befäster de senaste milstolparna företagets position som den globalt största plattformen för dessa objekt för arkitekt-, ingenjörs- och byggindustrin (AEC).

Tillsammans har de 400 000 registrerade BIM-användarna nu laddat ner fler än 10 miljoner digitala byggprodukter från molnlösningen på bimobject.com. Dessa BIM-objekt har använts i byggprojekt världen över. Sedan dess lansering har BIMobject Cloud besökts av nästan 3,5 miljoner unika besökare och de olika  produktfamiljerna har visats över 61 miljoner gånger.

I BIMobject® Cloud får arkitekter, ingenjörer och designers tillgång till högkvalitativa BIM-objekt från licensierade tillverkare. BIM-objekten kan användas direkt i något av deras 3D-, CAD- eller BIM-program. Nedladdningen sker via företagets BIMobject® Apps, eller helt enkelt med hjälp av en vanlig webbläsare. Objekten som BIMobject erbjuder innehåller all den information och de egenskaper som behövs, produktlogik, parametriska beteenden och flera nivåer av 2D- och 3D-geometri.

För närvarande finns över 37 000 produktfamiljer från fler än 900 ledande varumärken tillgängliga för nedladdning på BIMobject Cloud. Cirka 260 000 parametriska och konfigurerbara BIM-objekt motsvarar mer än 19 miljoner artiklar.

"Vi växer så det knakar - mycket snabbare än vi hade väntat oss. Efter förvärvet av Autodesk Seek började vi få fler än 40 000 nya användare i månaden. Jag minns hur vi börsnoterades på Nasdaq Stockholm First North för tre år sedan med sammanlagt 22 000 användare. Den här tillväxten innebär reellt värde för vår affärsmodell och kommer att generera mycket större vinster och kvalificerade leads för våra betalande kunder, alltså tillverkare av byggprodukter. Aktören som kommer lyckas i vår bransch är den plattform som kan kombinera den breda massan professionella användare med det avancerade, tillverkarspecifika innehållet. Jag tror starkt på att detta är det vinnande konceptet", säger Stefan Larsson, VD och grundare för BIMobject.

Louise Otto - presskontakt
Tel: +46 40 - 685 29 00
E-mail: press@bimobject.com

Om BIMobject AB:

BIMobject AB är med sitt molnbaserade content management system för BIM-objekt, en "game changer" för byggindustrin världen över.

BIMobject är ett innovativt teknologiföretag som ligger i framkant vad gäller digitaliseringen av byggprodukter och material. Detta genom att tillgängliggöra produktinformation som kan omvandlas till kunskap tidigt i BIM-processen. Det gör det möjligt att industrialisera byggindustrin och ha stort inflytande över design, produktval, konstruktion, svinn, energi, kostnader, kvalitet och logistik.

Våra unika lösningar för tillverkare av byggnads- och interiörprodukter erbjuder utveckling, hosting, underhåll, administration och publicering av digitala kopior av tillverkares produkter - BIM-objekt. Webbtjänsterna för digital marknad- och pre-sales som BIMobject Cloud erbjuder, kanaliseras och integreras via appar till CAD/BIM-applikationer för att skapa direkta affärsrelationer och kommunikation världen över.

BIM-objekten integreras i informationsmodellen genom hela processen och beskriver byggnaden och dess delar i detalj, därmed ökar chanserna för att bli föreskriven för de produkter som finns tillgängliga i BIMobject Cloud.

BIMobject® - Vinnare av 2013 Red Herring 100 Global

BIMobject AB (publ) - Nasdaq Stockholm First North - Ticker: BIM

Sedermera Fondkommission är bolagets Certified Adviser.

Source: BIMobject AB via Globenewswire

NASDAQ OMX

Följ NASDAQ OMX

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste nyheterna från NASDAQ OMX

Gaining Momentum: Vricon Hires Barry Tilton as CTO and VP of Engineering21.7.2017 15:21Pressmeddelande

McLean, Virginia, July 20, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Vricon, a global leader in 3D imagery, is pleased to announce the addition of Barry Tilton, who will join Vricon Systems LLC as the Vice President of Engineering and CTO for U.S. Government Programs. Vricon's mission is to build The Globe in 3D by producing photorealistic 3D products and digital elevation models with unmatched coverage and delivery timelines. Tilton will spearhead efforts to create new content and improve response times and product quality for Vricon's customers. Tilton brings a unique and extensive background in the Defense and Intelligence communities, having worked in remote sensing systems design and user support for a range of customers, to include the Air Force Space program, the National Geospatial-Intelligence Agency, the National Reconnaissance Office, the Office of the Director of Intelligence, and the Under Secretary of Defense for Intelligence. Tilton also has experience in international technic

REG Celebrates Completion of Upgrade Project at Emden Biorefinery20.7.2017 19:46Pressmeddelande

EMDEN, Germany, July 20, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Renewable Energy Group, Inc. (NASDAQ:REGI) marked the completion of upgrades at its Emden, Germany biorefinery Wednesday with a ribbon cutting ceremony with government and community members. REG invested 2.5 million € for the installation of a new biodiesel distillation column and a thermal oil heater. "This investment is another milestone in REG's European strategy to be a leader in delivering high quality biofuels," said Jean Scemama, Vice President, REG Energy Europe.  "Within this strategy, Emden is positioned to perform well with deep water access to receive and deliver products by vessel and can now meet or exceed the highest quality standards required by our customers." "This project is a result of teamwork across REG's teams in Europe and the U.S." said Brad Albin, Vice President, Manufacturing.  "Upgrading Emden's distillation capability enables us to more effe

Constellation Brands Elects Susan Somersille Johnson of SunTrust Banks, Inc. to its Board of Directors20.7.2017 15:38Pressmeddelande

VICTOR, N.Y., July 20, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Constellation Brands, Inc. (NYSE:STZ) (NYSE:STZ.B), a leading beverage alcohol company, announced today that its board of directors increased the size of the board from 10 to 11 members. In addition, the board elected Susan Somersille Johnson, corporate executive vice president and chief marketing officer of SunTrust Banks, Inc., to serve as a member of the board, effective as of the close of business on July 18, 2017. A photo accompanying this announcement is available at http://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/dfad4ec0-c876-49e9-9ff4-bc9f803b7cb1 "We're pleased to welcome Susan to the board of directors," said Constellation's Chairman of the Board Richard Sands. "Susan's deep understanding of brand strategy and marketing, as well as her passion for technology, will make a great addition to Constellation as we continue to build on the existing strengths of our board and the compan

Appian Extends its Capabilities with a New Robotic Digital Workforce Offering20.7.2017 15:00Pressmeddelande

Appian RPA with Blue Prism Brings Together Leading Business Process Management, Low-Code Application Development, and Robotic Process Automation (RPA) RESTON, Va., July 20, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Appian, (NASDAQ:APPN), a leading global provider of low-code application development and BPM software, today announced the addition of Blue Prism's industry leading Robotic Process Automation (RPA) capabilities to its platform. The new product offering, Appian RPA with Blue Prism, brings together leading low-code application development, BPM, and robotic workforce software for the first time as an offering from a single vendor. This offering builds on an already well-established partnership while giving organizations a one-stop-shop for all their enterprise automation needs, especially those that require the highest levels of auditing, security and scalability. "Appian's platform is now extended with robotic process automation from Blue Prism," said Matt

Jennifer Powers to join Global Infrastructure Partners as a Partner and Chair of GIP's Credit Business19.7.2017 18:16Pressmeddelande

For Immediate Release New York, July 19, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Global Infrastructure Partners (GIP), the leading, independent global infrastructure investment firm, announced today that Jennifer Powers will join GIP in September as a Partner and Chair of GIP's Credit Business. Ms. Powers will work closely with GIP Partner Jon Bram and GIP CAPS Fund Managing Partners Reiner Boehning and Steve Cheng to build out and expand GIP's Credit Business into a market leader in providing financing for infrastructure assets and projects. Ms. Powers joins GIP from Mizuho Bank where she was co-head of Investment Grade Debt Capital Markets. Prior to Mizuho, she was a founding member of the Royal Bank of Scotland's Credit Markets Business. Ms. Powers also spent 12 years in the energy investment banking and capital markets departments of Credit Suisse. Ms. Powers has extensive experience in advising and financing clients in the energy and infr

Solar Street Lights Illuminate Bujumbura, Burundi19.7.2017 16:10Pressmeddelande

Solar Pioneer Gigawatt Global Expands its Green Energy Offerings in Africa "By expanding our investments from commercial scale projects to include off-grid additionally, we are positively impacting the lives of millions of people in Burundi and throughout Africa" -  Yosef I. Abramowitz, CEO, Gigawatt Global  BUJUMBURA, Burundi, July 19, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Downtown Bujumbura just got a little brighter, thanks to an innovative partnership between Mayor Freddy MBONIMPA and Gigawatt Global (http://GigawattGlobal.com), a founding member of United States Power Africa's Beyond the Grid program. [Access multimedia content here:  http://APO.af/ePScuQ/ http://APO.af/xxruhc/  http://APO.af/gdfypU/ http://APO.af/Xpw3uh ] This week solar-powered 'light islands' began appearing in the heavily-trafficked central bus station and

I vårt nyhetsrum kan du läsa de senaste nyheterna, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt nyhetsrum