NASDAQ OMX

BIMobject® Cloud når 400 000 användare

25.4.2017 22:00 | NASDAQ OMX

BIMobject AB ("BIMobject") kan idag meddela att företagets molnplattform BIMobject® Cloud har nått 400 000 professionella användare. Med långt över 10 miljoner nedladdningar av digitala byggprodukter, så kallade BIM-objekt, befäster de senaste milstolparna företagets position som den globalt största plattformen för dessa objekt för arkitekt-, ingenjörs- och byggindustrin (AEC).

Tillsammans har de 400 000 registrerade BIM-användarna nu laddat ner fler än 10 miljoner digitala byggprodukter från molnlösningen på bimobject.com. Dessa BIM-objekt har använts i byggprojekt världen över. Sedan dess lansering har BIMobject Cloud besökts av nästan 3,5 miljoner unika besökare och de olika  produktfamiljerna har visats över 61 miljoner gånger.

I BIMobject® Cloud får arkitekter, ingenjörer och designers tillgång till högkvalitativa BIM-objekt från licensierade tillverkare. BIM-objekten kan användas direkt i något av deras 3D-, CAD- eller BIM-program. Nedladdningen sker via företagets BIMobject® Apps, eller helt enkelt med hjälp av en vanlig webbläsare. Objekten som BIMobject erbjuder innehåller all den information och de egenskaper som behövs, produktlogik, parametriska beteenden och flera nivåer av 2D- och 3D-geometri.

För närvarande finns över 37 000 produktfamiljer från fler än 900 ledande varumärken tillgängliga för nedladdning på BIMobject Cloud. Cirka 260 000 parametriska och konfigurerbara BIM-objekt motsvarar mer än 19 miljoner artiklar.

"Vi växer så det knakar - mycket snabbare än vi hade väntat oss. Efter förvärvet av Autodesk Seek började vi få fler än 40 000 nya användare i månaden. Jag minns hur vi börsnoterades på Nasdaq Stockholm First North för tre år sedan med sammanlagt 22 000 användare. Den här tillväxten innebär reellt värde för vår affärsmodell och kommer att generera mycket större vinster och kvalificerade leads för våra betalande kunder, alltså tillverkare av byggprodukter. Aktören som kommer lyckas i vår bransch är den plattform som kan kombinera den breda massan professionella användare med det avancerade, tillverkarspecifika innehållet. Jag tror starkt på att detta är det vinnande konceptet", säger Stefan Larsson, VD och grundare för BIMobject.

Louise Otto - presskontakt
Tel: +46 40 - 685 29 00
E-mail: press@bimobject.com

Om BIMobject AB:

BIMobject AB är med sitt molnbaserade content management system för BIM-objekt, en "game changer" för byggindustrin världen över.

BIMobject är ett innovativt teknologiföretag som ligger i framkant vad gäller digitaliseringen av byggprodukter och material. Detta genom att tillgängliggöra produktinformation som kan omvandlas till kunskap tidigt i BIM-processen. Det gör det möjligt att industrialisera byggindustrin och ha stort inflytande över design, produktval, konstruktion, svinn, energi, kostnader, kvalitet och logistik.

Våra unika lösningar för tillverkare av byggnads- och interiörprodukter erbjuder utveckling, hosting, underhåll, administration och publicering av digitala kopior av tillverkares produkter - BIM-objekt. Webbtjänsterna för digital marknad- och pre-sales som BIMobject Cloud erbjuder, kanaliseras och integreras via appar till CAD/BIM-applikationer för att skapa direkta affärsrelationer och kommunikation världen över.

BIM-objekten integreras i informationsmodellen genom hela processen och beskriver byggnaden och dess delar i detalj, därmed ökar chanserna för att bli föreskriven för de produkter som finns tillgängliga i BIMobject Cloud.

BIMobject® - Vinnare av 2013 Red Herring 100 Global

BIMobject AB (publ) - Nasdaq Stockholm First North - Ticker: BIM

Sedermera Fondkommission är bolagets Certified Adviser.

Source: BIMobject AB via Globenewswire

NASDAQ OMX

Följ NASDAQ OMX

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste nyheterna från NASDAQ OMX

TGS and PGS Announce Fourth 3D Seismic Project Offshore Eastern Canada26.5.2017 07:50

ASKER, Norway, May 26, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- TGS and Petroleum Geo-Services ("PGS") announce the fourth 3D seismic project offshore Eastern Canada for 2017. Long Range 3D will comprise approximately 9,100 km2 of 3D GeoStreamer® data in the Eastern Newfoundland region. The survey covers open acreage which will be included in the November 2018 licensing round under Newfoundland and Labrador's Scheduled Land Tenure system. Following completion of these surveys, the jointly-owned library will have more than 175,000 km of 2D GeoStreamer data and 28,500 km2 of 3D GeoStreamer data. An expansive well log library is also available in the region, along with advanced multi-client interpretation products that will improve play, trend and prospect delineation. "With four 3D projects now committed for 2017 this will be our most active year ever in Newfoundland and Labrador. E&P companies are continuing to prioritize this region in their exploration strat

Mandalay Resources Corporation går ut med slutförande av reviderat Återköpserbjudande och begäran om medgivande gällande 5,875 % säkerställda utbytbara skuldebrev25.5.2017 13:46