Bingolotto går som en dans!

På söndag bjuder Agneta Sjödin in dansaren Tobias Karlsson, känd från Let’s dance, och fler dansare från ”dansikalen” Dansa samba med mig – en hyllning till Cornelis Vreeswijk. Vi får ett kärt återbesök i form av albumaktuella dansbandet Donnez. Husbandet leds av Mattias Bylund.

TOBIAS KARLSSON OCH DANSA SAMBA MED MIG

I Dansa samba med mig får vi uppleva Cornelis Vreeswijk på ett helt nytt sätt. Dansare illustrerar låtar sjungna av tre sångare som kompletteras med inspelningar från artister som Lill Lindfors Jack Vreeswijk och Andreas Weise. Några klassiker som framförs är Brev från Kolonien, Felicia adjö eller balladen om Fredrik Åkare och Cecilia Lind.

Showen framförs med dansaren och koreografen Tobias Karlsson i spetsen och några av landets bästa dansare kända från bl.a. Let´s Dance. Cornelis historia berättas genom musikens texter, karaktären på dansen och koreografin. Dansikalen bjuder på en resa mellan kärlek, svartsjuka, svek, utanförskap, passion och åtrå med texter från Cornelis Vreeswijk. På söndag får vi ett smakprov i BingoLotto.

Donnez är ett av våra absolut mest populära dansband, både live och på skiva. De har ackompanjerat buggälskare runtom på landets dansbanor sedan starten för arton år sedan. År 2010 medverkade bandet i Dansbandskampen på SVT1 och i dagarna är de aktuella med sin sjunde skiva, något vi säkerligen får ett smakprov på söndagens BingoLotto.

Programledare är Agneta Sjödin och husbandet leds av Mattias Bylund.

BingoLotto – söndag 8 april kl. 18:00 i TV4