BingoLottos Uppesittarkväll

Hög tid för Sveriges största julklappsspel, en svensk tradition hemma i tv-sofforna! Lotta Engberg leder med van hand BingoLottos Uppesittarkväll med Elisa Lindström vid sin sida. Eric Saade och Kris Kläfford kommer. Susanne Axell och Claes Malmberg rimmar i kapp i rimstugan. Kampferdrops, Wiktoria, Loa Falkman, Emilio Walter och Ola Salo uppträder. Under hela kvällen kokar Tareq Taylor ihop godsaker i köket.

Hela Sveriges tv-mys nummer ett

Äntligen är det dan före dopparedan och dags för hela Sveriges tv-mys nummer ett. BingoLottos Uppesittarkväll har blivit till en institution hemma i stugorna och i år är inget undantag.

Bered er på en helkväll av klassiskt slag, en traditionsenlig Uppesittarkväll med rimstuga, klappinslagning, julgodis och massor av gäster, artister och underhållning. Var med BingoLotto under hela aftonen fram tills kvällen övergår i julafton.

Några av landets mest folkkära artister såsom Eric Saade, Wiktoria, Ola Salo, Kamferdrops, Loa Falkman och Emilio Walter står på scenen under kvällen. Husbandet leds av Robert Wells, flankerade av The Vocalettes & Rhapsody in Snow Orchestra. Dessutom gästas vi av Idolvinnaren 2017, Kris Kläfford. Självklart kommer även Elisa Lindström att framföra ett musikaliskt julnummer under kvällen.

Gäster i programmet är bland andra de folkkära profilerna Suzanne Axell och Claes Malmberg och i köket bland sötsakerna finner vi vinnaren av Kockarnas kamp Tareq Taylor. Tareq kommer att gå loss på sötsaker från förr och nu och kanske till och med lite från framtiden.

Lotta Engberg, Robert Wells & The Vocalettes

4 bingospel hinner vi med och totalt väntar 79 miljoner att spelas om i potten. Vi lottar ut splitternya bilar, resor till solen och otroliga kontantvinster. Tomten bakom pianot är klaveroraklet Robert Wells och med sig har han The Vocalettes & Rhapsody in Snow. Vår rutinerade programledare är den alltid lika förtjusande Lotta Engberg.

BingoLotto – Lördag 23 december kl. 19.30 i TV4.

Folkspel är föreningslivets eget spelbolag och vi har ett enda syfte – att generera pengar till Sveriges föreningsliv. Vi är en ideell organisation och våra ägare består av 73 riksorganisationer, som i sin tur har drygt fem miljoner medlemmar i 35.000 föreningar, spridda över landet. Sedan starten 1991 har vi genererat 16,1 miljarder till Sveriges alla lokala idrottsklubbar och föreningar.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.