Bingolottos vädjan inför Uppesittarkvällen!

Med några veckor kvar till 23 december kommer en vädjan inför Uppesittarkvällen med BingoLotto som kan bidra till minskad smittspridning. – Köp era lotter i god tid, vänta inte till sista dagen, säger Hans Sahlin, vd på Folkspel.

Lotta Engberg och Stefan Odelberg. Foto: Mathias Otterberg

Förra året såldes över fyra miljoner lotter till Uppesittaren, vilket innebar nytt omsättningsrekord.

Vi märker redan nu av ett rekordintresse men vet att väldigt många lotter också inhandlas i anslutning till uppesittarkvällen den 23 december.

Det är en situation som vi gärna vill undvika detta speciella pandemiår.

– Med tanke på myndigheternas rekommendationer om att vi ska stanna hemma över julhelgen och i möjligaste mån undvika sociala kontakter, ser vi att fler enskilda hushåll än tidigare kommer att köpa lotter till Uppesittarkvällen.

För att undvika trängsel så vädjar vi till våra konsumenter att genomföra sina lottköp med en större framförhållning än tidigare, detta givetvis med omtanke om alla våra kunder säger Hans Sahlin, vd på Folkspel.

Mikael Kjellström, affärsområdeschef på BingoLotto:

– Vi noterar med tillfredställelse att merparten av föreningarna, som har kunnat sälja lotter en längre tid, är väldigt kreativa då det handlar om att sälja och distribuera lotterna på ett coronaanpassat sätt. Där finns det ingen oro från vår sida. Samma sak med prenumerationer och digitala inköp från vår lottbutik på nätet. Däremotfinns det en önskan om att så sprida ut den försäljning som sker i anslutning till butiker, tillfälliga försäljningsställen och andra publika platser på fler dagar, inte vänta till sista dagarna. Sedan finns det ju dessutom, då vi ser ett otroligt intresse för kvällen då julen startar, en risk att lotterna tar slut.

Fakta: Uppesittaren 2020

Sändes första gången 1995 med Leif ”Loket” Olsson som programledare.

Ingår sedan 2016 i Nordiska Museets samling över svenska traditioner.

Årets upplaga, som är 4,5 timmar lång, leds av Lotta Engberg och Stefan Odelberg, vilka under kvällen kommer att dela ut vinster för rekordhöga 160 miljoner.

För mer information:

Hans Sahlin, vd Folkspel