Biogasmacken i Barhäll stänger

Från och med fredagen den 30 augusti går det inte längre att tanka på biogasmacken i Barhäll, anledningen är att macken är gammal och uttjänt.

-Jag förstår om våra kunder tycker att det är tråkigt att inte kunna tanka i Barhäll framöver. Men både macken i Valla och macken i Tornby ligger i närheten av Barhäll, och jag hoppas och tror att våra kunder kommer att tycka att det fungerar smidigare att tanka på de mackarna då de har full kapacitet, säger Ola Palmquist, Affärsenhetschef för Produktion Biogas, Tekniska verken i Linköping.

Svensk Biogas kommer under nästa år att etablera en ny mack i Mörtlösa för både komprimerad gas (CBG) och flytande biogas (LBG).

Ola Palmquist, Affärsenhetschef Produktion Biogas, Tekniska verken i Linköping,
Ola.PalmquistMellheden@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Fasadbelysningen på vattentornet släcks ned20.9.2019 13:00:00 CESTPressmeddelande

I morgon lördag den 21 september kommer den övre delen av fasadbelysningen på Berga vattentorn att släckas ned kl 21.21.21. Anledningen är att belysningen blivit uttjänt med åren och därmed slutat att fungera på stora delar av fasaden. Tornets undre del kommer fortsatt att lysa som vanligt. Då ny permanent ljussättning av vattentornet planeras till hösten 2021, lagas inte den nuvarande trasiga belysningen på övre delen av tornet.