Biogasmacken i Valla byggs om

Under knappt en månad stängs biogasmacken i Valla på grund av ombyggnation. Mellan den 23 april och 20 maj ska tekniken bytas ut för att öka kapaciteten och tillgängligheten.

Ombyggnadsarbetet startar redan på Skärtorsdagen den 18 april, det fungerar dock bra att tanka på macken i Valla under påskhelgen men arbetet kan komma att innebära begränsad kapacitet. Tisdagen den 23 april stängs macken helt och beräknas öppna igen måndagen den 20 maj.

Under tiden hänvisas tankning till biogasmacken i Tornby, Roxtorpsgatan 2-8, eller till någon av Svensk Biogas övriga mackar i Linköping, se karta här

Ola Palmquist, Affärsenhetschef produktion biogas, Tekniska verken, 013-20 91 09
Ola.PalmquistMellheden@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Uppdatering: Vattenläckan i Vikingstad lagad11.4.2019 13:46:06 CESTPressmeddelande

Den vattenläcka som uppstod i Vikingstad under torsdagsmorgonen är nu åtgärdad, och det är nu normala förhållanden i vattenleveransen. Dock kan det förekomma missfärgat vatten som inte är farligt att dricka. Under morgonen uppstod en vattenläcka i Vikingstad utanför Linköping. Läckan påverkar även omkringliggande orter, som exempelvis Sjögestad, Nykil och Västerlösa. Det är ännu oklart vad läckan beror på, men den uppstod i samband med ett grävarbete.