Biogasmacken i Valla öppnar igen

Under knappt en månad har biogasmacken i Valla varit stängd på grund av ombyggnation. Macken stängde 23 april då tekniken skulle bytas ut för bättre kapacitet och tillgänglighet vid tankning av biogas. Arbetet är nu klart och macken öppnar som planerat på måndag den 20 maj.

Ola Palmquist, Affärsenhetschef produktion biogas, Tekniska verken, 013-20 91 09
Ola.PalmquistMellheden@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se