Biskopskandidaterna leder mässor i domkyrkan

De fem kandidaterna i valet av biskop i Uppsala stift leder var sin kvällsmässa i domkyrka, med ett efterföljande samtal i Katedralcaféet. Det sker den 23-27 september, alla dagar klockan 19.00.

Foto: Magnus Aronson/IKON

Datum för mässorna är

• 23 september, Sven Hillert
  • 24 september, Lars Åstrand
  • 25 september, Karin Johannesson
  • 26 september, Karin Sarja
  • 27 september, Carin Åblad-Lundström

Gudstjänsterna följer domkyrkans ordning för en enkel kvällsmässa och kandidaterna kommer både att leda gudstjänsten och predika. Gudstjänsterna kommer även att teckentolkas.

Efter gudstjänsten följer ett samtal om gudstjänst och förkunnelse, det sker klockan 19.45 i Katedralcaféet, strax intill domkyrkan

Gudstjänsterna kommer att finnas tillgängliga i efterhand på Uppsala stifts webb-plats, www.svenskakyrkan.se/uppsalastift/biskopsval-2018 där även all information om valet samlas.

Foto: Magnus Aronson/IKON

Möt ärkebiskopen på temat ”Hur lever landsbygden?”23.1.2019 17:36:31Pressmeddelande