Schibsted

Bjørn-Martin Bache Nordby ny kommunikationsdirektör i Schibsted News Media

Dela
Bjørn-Martin Bache Nordby blir ny kommunikationsdirektör i Schibsted News Media, där bland annat Aftonbladet, VG, Svenska Dagbladet, Aftenposten, Omni och Podme ingår.
Bjørn-Martin Bache Nordby, tillträdande kommunikationsdirektör i Schibsted News Media. Foto: Fredrik Myhre.
Bjørn-Martin Bache Nordby, tillträdande kommunikationsdirektör i Schibsted News Media. Foto: Fredrik Myhre.

Bache Nordby kommer närmast från rollen som PR- och kommunikationsrådgivare på kommunikationsbyrån Trigger i Oslo där han ansvarat för PR och Samhälle. Innan dess arbetade han som journalist, bland annat drygt fyra år på VG. 

– Jag är enormt glad att få den här utmaningen. Schibsted är ledande mediekoncern i Norden, i stark medvind och med en klar ambition att växa ytterligare. Det är få kommunikationsuppdrag där man får tillfälle att arbeta med så många superstarka varumärken på en och samma gång och ännu färre där varje enskilt varumärke har så stor betydelse för demokratin och människors vardag.

– Den starka viljan inom News Media att driva utvecklingen i mediebranschen framåt, utnyttja tekniken på nya sätt och investera i innovationsprojekt över hela organisationen är otroligt tilltalande och något jag verkligen ser fram emot att få bli en del av, säger Bjørn-Martin Bache Nordby

Som kommunikationsdirektör kommer han att ha en nyckelroll i att synliggöra och skapa förståelse för affärsområdet News Medias strategi – både internt och externt. Med drygt 2 000 anställda i några av Nordens ledande och mest omtyckta mediehus är News Media dessutom en viktig del av Schibsted som helhet, vars övergripande mål är att vara till nytta och stöd i människors vardag. 

För att lyckas i det arbetet är god kommunikation en absolut nödvändighet.

– Vi hade väldigt många bra kandidater till tjänsten som kommunikationsdirektör, men Bjørn-Martin utmärkte sig med en djup insikt och gedigen förståelse för Schibsteds position och samhällsuppdrag. Med sin breda erfarenhet som både journalist och kommunikationsrådgivare har han den verktygslåda som behövs för att lyckas. Han har arbetat både operativt och strategiskt och kommer att bli en viktigt medarbetare för oss i News Media, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör för Schibsted News Media.

Bjørn-Martin Bache Nordby tillträder senast den 1 februari. Utöver att vara dedikerad till Schibsteds nyhetsdivision kommer han även att vara del av Schibsteds globala kommunikationsavdelning. 

– Jag är otroligt tacksam för de sex fantastiska år jag har haft på Trigger. Jag har lärt mig otroligt mycket av de mest kreativa och engagerade kommunikationspersonerna i byråbranschen. Men när jag nu så småningom avslutar det kapitlet känner jag mig otroligt privilegierad över att få börja i Schibsted News Media, säger Bjørn-Martin Bache Nordby.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Bjørn-Martin Bache Nordby, tillträdande kommunikationsdirektör, Schibsted News Media.Tel: +47 977 00 019. E-post: bmbnordby@gmail.com 

Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör, Schibsted News Media. E-post: siv.tveitnes@schibsted.com 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Bjørn-Martin Bache Nordby, tillträdande kommunikationsdirektör i Schibsted News Media. Foto: Fredrik Myhre.
Bjørn-Martin Bache Nordby, tillträdande kommunikationsdirektör i Schibsted News Media. Foto: Fredrik Myhre.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.

Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande

Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye