Black Ingvars, Oldsberg & bingo

Räkna med ett sprakande BingoLotto på söndag! Ingvar Oldsberg är laddad till tänderna och bjuder in Göteborgs stoltheter när det kommer till att göra hårdrocksversioner av välkända melodier – Black Ingvars. Välkommen att vinna med Ingvar under en fullspäckad direktsändning på söndag i TV4 – för mer bingo i livet!

Black Ingvars har gjort sig känt genom att göra hårdrockscovers på sånger ur flera olika genrer, som barnvisor, dansbandslåtar, poplåtar, julsånger och gospel. De kom på femte plats i Melodifestivalen 1998 och ställde upp i Dansbandskampen 2009. Och kanske förklarar de bäst själva sin plats i musikhistorien: ”1756 föddes Mozart. 1995 föddes Black Ingvars. Så sammanfattar man det viktigaste som har hänt i musikhistorien.”

Under åren har Black Ingvars gjort så kallade ”mash ups” på Astrid Lindgrens Sjörövar-Fabbe, Dios Holy Diver, Lena Philipssons Dansa i neon, på Europes The Final Countdown, Björn Afzelius Tusen bitar, Metallicas Nothing Else Matters och Black Jacks Inget stoppar oss nu.

Och på söndag sluts cirkeln i musikhistorien: Från Mozarts födelse till Black Ingvars medverkan i BingoLotto.

BingoLotto – Söndag 5 november kl. 18 i TV4.

Visste du att Folkspel är en ideell och politiskt obunden organisation, med 72 riksorganisationer som medlemmar? Vi är helt enkelt föreningslivets eget lotteribolag och drivs helt utan privata vinstintressen. Allt överskott går tillbaka till Sveriges fantastiska och unika föreningsliv.

Sedan starten 1991 har 17 miljarder kronor gått tillbaka till våra medlemmar. Det är medel som vi vet gör en enorm nytta, såväl för samhället som alla verksamheter runt om i landet. Det är den nyttan som driver oss framåt.