Black Ingvars, Oldsberg & bingo

Räkna med ett sprakande BingoLotto på söndag! Ingvar Oldsberg är laddad till tänderna och bjuder in Göteborgs stoltheter när det kommer till att göra hårdrocksversioner av välkända melodier – Black Ingvars. Välkommen att vinna med Ingvar under en fullspäckad direktsändning på söndag i TV4 – för mer bingo i livet!

Black Ingvars har gjort sig känt genom att göra hårdrockscovers på sånger ur flera olika genrer, som barnvisor, dansbandslåtar, poplåtar, julsånger och gospel. De kom på femte plats i Melodifestivalen 1998 och ställde upp i Dansbandskampen 2009. Och kanske förklarar de bäst själva sin plats i musikhistorien: ”1756 föddes Mozart. 1995 föddes Black Ingvars. Så sammanfattar man det viktigaste som har hänt i musikhistorien.”

Under åren har Black Ingvars gjort så kallade ”mash ups” på Astrid Lindgrens Sjörövar-Fabbe, Dios Holy Diver, Lena Philipssons Dansa i neon, på Europes The Final Countdown, Björn Afzelius Tusen bitar, Metallicas Nothing Else Matters och Black Jacks Inget stoppar oss nu.

Och på söndag sluts cirkeln i musikhistorien: Från Mozarts födelse till Black Ingvars medverkan i BingoLotto.

BingoLotto – Söndag 5 november kl. 18 i TV4.