Black is back på Specsavers med den nya kollektionen Black Collection

Specsavers lanserar en kollektion helt i svart inför höst/vinter 2019. Kollektionen Black Collection innehåller tolv glasögonbågar och finns nu i butik.

Ett par eleganta bågar fulländar vilken outfit som helst.

Svarta bågar har alltid varit populära och kommer förmodligen alltid att vara det. Därför lanserar nu Specsavers en kollektion helt i svart med bågar som är lätta att kombinera med varje outfit. Black Collection innehåller en mix av helsvarta bågar med olika stilar, några med detaljer i färg för ett mjukare uttryck och är ett urval från Specsavers egna märken och sortiment.

Alla bågar finns att välja som slipade solglasögon och med olika toningar på glas i Specsavers alla butiker.

sig i Sverige 2004 och har idag drygt 113 butiker.

World Sight Day: Ögonsjukdom kostar årligen nära 9 miljarder10.10.2019 10:06:03 CESTPressmeddelande

Idag är det World Sight Day som uppmärksammar det faktum att ögonsjukdomar och ögonskador orsakar både stort mänskligt lidande och stora samhällsekonomiska kostnader – nära en kvarts miljon svenskar väntas till exempel ha en synnedsättning år 2030. –Synnedsättningar och blindhet kostar varje år minst 8,7 miljarder i minskad BNP och 11 miljarder mätt i offentliga finanser, säger Irene Hernberg, PR-chef Sverige på Specsavers som tillsammans med Synskadades riksförbund, SRF, presenterat siffrorna i rapporten Ögonhälsan i Sverige.

Viktor&Rolf Vision lanserar kollektion exklusivt för Specsavers2.9.2019 08:00:00 CESTPressmeddelande

Nu släpper det ikoniska modehuset, Viktor&Rolf, en kollektion i samarbete med Specsavers, innehållande sexton bågar och tre solglasögon. Kollektionen finns i butik från 2 september. – Viktor&Rolf har en gedigen lista på samarbeten och framgångar. Därför är vi på Specsavers väldigt stolta över att kunna presentera denna vackert designade glasögonkollektion”, säger Irene Hernberg, PR-chef på Specsavers Sverige.