Bloggportalen Blogbiz.se fortsätter att växa

Blogbiz.se är en digital mediabyrå och en bloggportal i ett. Hos Blogbiz.se så vänder man sig allra främst till små som stora företag i vårt avlånga land och som vill få än mera synlighet med sin verksamhet. Flera samarbeten och avtal finns med välkända företag.

Blogga på blogbiz.se

Förutom att Blogbiz.se vänder sig till företagare så vänder man sig även till privatpersoner som vill börja blogga och där även alla dessa önskar nå ut till ett än större besökarantal.

Idag så bloggar över 100 bloggare hos Blogbiz.se och där även kändisar som bland annat Panos Emporio, Dogge Doggelito, Genri från Paradise Hotel och Ex on the Beach m.fl återfinns. Tidigare har även andra kändisar som Runar Sögaard, Susie Päivärinta och Patrik Isaksson alla bloggat hos Blogbiz.se.

Varför ska du blogga hos Blogbiz.se?

Hos Blogbiz.se får du möjligheten att få utlopp för din särskilda kreativitet genom att skriva och visa upp allt det som intresserar dig allra mest. Som en bra bonus så finns här även en bra extrainkomst att kunna tjäna genom olika typer av samarbeten med diverse företag.

En ytterligare stor fördel att blogga hos Blogbiz.se är att man heller inte behöver vara en kändis eller välkänd bloggare för att faktiskt kunna få en inkomst från sitt bloggande.

Idag samlas allt från exempelvis fotobloggar , inredningsbloggar, matlagningsbloggar och skönhetsbloggar hos Blogbiz.se och där man konstant är på jakt efter nya duktiga och seriösa bloggare.

För företagare så finns också alltid möjligheten att kunna få hjälp med skräddarsydda företagslösningar helt efter egna behov och önskemål. Blogbiz arbetar också kontinuerligt med sökmotoroptimering (SEO) för sina bloggar med målet att alla dessa ska kunna få så stor spridning och synlighet som möjligt hos sökmotorer som exempelvis Google.

Om företaget

Blogbiz startade upp sin verksamhet i december 2019, företaget har idag 9 anställda. Med sin bloggportal innehållande över 100 bloggare så har man hittills nått ut till cirka 16 miljoner besökare. Om du också är intresserad av att börja blogga hos Blogbiz.se så är du alltid välkommen att kontakta:

Anne von Porat

Rekryterare

E-post: annevonporat@blogbiz.se

Blogga på blogbiz.se

Låna pengar på rätt sätt3.5.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Att ha någon form av lån inom ett hushåll är idag en del av den privata ekonomin, och det är mer regel än undantag att ett hushåll har lån än att de inte har det. Även de flesta företag har lån och då räntan som en del av de avdragsgilla kostnaderna för bolaget. Den vanligaste formen av lån är att ha någon form av lån på sitt boende där man har sin bostadsrätt, radhus eller villa som säkerhet för lånet. Men det är också vanligt att man har lån på lite dyrare saker som till exempel bilar, teknikprylar eller vitvaror - och då är det oftast i form av en kredit som man betalar av under en kortare tid.

Sveriges största inredningssajt, Inredningsvis.se, fyller 10 år!19.4.2022 12:40:30 CEST | Pressmeddelande

De flesta känner nog till den kända sajten inredningsvis.se Här får tusentals läsare inredningsinspiration och tips för hem och trädgård, samt massa sköna restips. I år fyller inredningsvis dessutom 10 år och det är värt att hyllas. Sajten grundades 2012 av Maria Ljungström och hon driver och skriver fortfarande för Inredningsvis.se. Maria har även själv blivit ett känt namn inom inredningssfären i Sverige. Det många däremot inte vet är hur framgångssagan om Inredningsvis startade. Här delar Maria själv med sig om sin historia om att grunda och skriva för Inredningsvis. Hon berättar om hur allt startade och hur just hennes sajt kunde bli Sveriges största inom sin nisch.

Köp rätt kaffe online7.4.2022 10:45:48 CEST | Pressmeddelande

Flera miljoner människor börjar dagen med en kopp kaffe, men är det en bra start på dagen? Många kaffedrickare påstår att det hjälper för att kvickna till och skärpa till sinnet för att kunna vara alert från första stund. Naturligtvis beror det på hur kaffet tas och hur mycket koffein koppen innehåller, för mycket stimulans kan också upplevas som en stressig och nervös sensation. Kaffet är iallafall älskat och det vanligaste centralstimulerande medlet i världen och vi svenskar är en av de som dricker mest kaffe i världen.

OBG Media AB förvärvar dagensbastaspel.se (DBS) och stärker sin iGaming-position5.4.2022 13:22:07 CEST | Pressmeddelande

OBG Media AB, drivande ägare av sajterna Reducering.se, Bettin.gs och Spelarna.se, förvärvar dagensbastaspel.se av AB OMDBS som en del i företagets satsning inom iGaming-sektorn. AB OMDBS driver odds- och spelsajten dagensbastaspel.se och är ett av landets ledande spelombud för andelsspel, där de under namnet “Miljongänget” bl.a. var det spelombud som noterades för flest storvinster i Sverige år 2020. OBG Media AB breddar i och med förvärvet sin portfölj och kompetens ytterligare i sin satsning om att vara ledande inom sportsbetting affiliation, poolspel och spelinformation i Sverige. "Vi är mycket nöjda över förvärvet av DBS där Ola, Daniel, Michel och Mathias gjort ett gediget arbete i flera års tid. Vår verksamhet tar ett stort steg i rätt riktning och vi är övertygade om att deras spetskompetens inom segmentet är en s.k. “perfect match” i vår vidare satsning i Sverige, men även internationellt" säger Oskar Blomqvist och Daniel Domeij, två av OBG Medias grundare. Det nya samarbetet