Board International utser Marco Limena till vd

Board International, den ledande leverantören av plattformar för beslutsstöd, offentliggjorde idag att Marco Limena utsetts till ny vd. Limena kommer att fokusera på att fortsätta företagets snabba tillväxt och samtidigt leda nästa fas i dess utveckling.

Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20210908005870/sv/

För att se det här innehållet från mms.businesswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Marco Limena (Foto: Business Wire)

”Det är spännande att få välkomna Marco som ny vd till Board International. Marco är en ledare som bidragit till flera teknikföretags tillväxt och transformation. Han har ett välförtjänt rykte som strateg och vi är övertygade om att han kommer bli en exceptionell ledare för bolaget” meddelar Fredrik Näslund, partner och Head of Technology & Payments, Nordic Capital Advisors och styrelseledamot för Board International.

”Det känns hedrande att få ansluta sig till Board International när företaget befinner sig i framkanten av en växande marknad som också befinner sig i ett kritiskt läge. Den snabba förändringstakten har satt press på företag att konfigurera om sina verksamheter vilket skapar en möjlighet att transformera dem. Boards unika förmåga att förena planering med analys och att bräcka upp silos i organisationer kan spela en avgörande roll i omvandlingen av beslutsprocesserna för varje företag”, sa Limena. ”Jag känner mig upprymd över att få kliva ombord en organisation med så mycket talang och som med sitt ekosystem av partners är hängiven uppgiften att hjälpa sina kunders innovation och framgång”.

Under sin internationella karriär har Limena hunnit arbeta både med att leda teknikkoncerner och tillväxtföretag inom B2B-mjukvara.

På Microsoft var Marco Limena Vice President för Hosting & Cloud Providers, med kommersiellt B2B-ansvar för företagets molnmjukvaror och tjänster gentemot det globala partnernätverket. Dessförinnan arbetade Limena 14 år på HP i ett flertal ledande positioner vid Palo Alto, bland annat som direktör för HP:s affärsverksamhet inom telekomlösningar.

Marco har även omfattande erfarenhet som vd för privata företag inom B2B-mjukvara och som styrelseordförande i privata och noterade företag.

“Marco är en beprövad ledare inom teknikområdet och kommer med fast hand att driva Boards strategi att dra nytta av de många möjligheter som öppnar sig i takt med att planering och analys blir allt viktigare för att åstadkomma resultat i företagen”, kommenterade Maurizio Carli, styrelseordförande i Board International.

Om board

Board är en ledande allt-i-ett-plattform för beslutsstöd som används i verksamheter i fler än 100 länder. Boards lösning möjliggör för ledningen att analysera, simulera, planera, samt prognostisera verksamheten på ett enkelt och intuitivt sätt. Genom att integrera hela affärsplaneringen i ett gränssnitt ser Board till att företag får ett bättre beslutsfattande genom att ge en enhetlig, korrekt och komplett bild av sin organisation. Företaget grundades 1994, har 26 kontor runt om i världen och bland kunderna finns företag som H&M, Toyota, Coca-Cola, KPMG, Puma, och Sony.

Läs mer: https://www.board.com/

Dan Chappell, VP of Global Communications
dchappell@board.com

‘Hidden Gem’ Arrives in Rotterdam to be Transformed into Nodule Collection Vessel for The Metals Company21.9.2021 18:37:00 CEST | Press release