Bohuslänföretagare vinner bragdpris från Svensk franchise

Tjänsteföretaget Veteranpoolen har tilldelats pris för årets bragd av intresseorganisationen Svensk Franchise. - Jag är stolt och hedrad över priset. Vi är ett starkt lag, och nu behöver vi utföra fler bragder för att klara oss genom den pågående krisen, säger Hans Lorentzon, franchisetagare i Kungälv och Stenungsund som även bemannar Ale, Tjörn och Orust.

-          Vi växer både inom privat och företagsbemanningen. Företagare i området har fått upp ögonen för att vi snabbt kan få in trygg och erfaren personal vid behov. Vi kan leverera allt från ekonomitjänster till truckförare eller fastighetsskötare med mera, säger Hans Lorentzon

-          Hälsa och säkerhet går alltid först, inget snack om saken. Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer noggrant och våra kunder har stor förståelse för att vi nu behöver avvakta med vissa typer av uppdrag, säger Hans Lorentzon.

Nu sätter Hans Lorentzon sina förhoppningar till en bra vår, där många bokar hjälp med säkra ROT- och RUT-arbeten som kan utföras ute i friska luften, utan nära sociala kontakter.

-          Vi har fortfarande många medarbetare som är friska, utanför riskgrupp och som nu väntar på att få klippa gräs och häckar, bygga altaner eller måla fasader. Det är dags att utföra en bragd till – och ta oss igenom den här krisen tillsammans.

Mer fakta
Årets franchisebragd delas ut av intresseorganisationen Svensk Franchise, och ”tilldelas en person, företag eller organisation som bidragit till att utveckla franchise i Sverige eller utomlands. Juryn värderar insatser för franchising som har givit eko i samhället och som inneburit en beundransvärd expansion eller förändring under året.”

Veteranpoolen matchar veteraners kompetens och önskemål om uppdrag med marknadens behov. Vår verksamhet bygger på att många pensionärer vill fortsätta bidra till samhällets utveckling, få socialt utbyte, känna sig delaktiga och behövda. Veteranpoolen bedriver verksamhet från 49 lokalkontor i Sverige och har sitt supportkontor i Göteborg.