Bokningstempot ökar: De mest eftertraktade jul- och nyårsflygen är snart slutsålda

Inrikesflygbolaget BRA har sammanställt bokningsläget inför julen. Just nu är det störst tryck på biljettbokningen till Umeå, Östersund och Sundsvall. Och bokningstakten tilltar för varje dag julen närmar sig.

Generellt sett är redan 7 av 10 platser till Umeå från Bromma och 6 av 10 platser till Östersund från Bromma bokade inför julhelgen.

Det är flyg till orter lite längre bort som har högst bokningstakt just nu.

Traditionellt sett bokas biljetter med BRA ganska tätt inpå avresan. Men det gäller att inte vänta för länge.

– Vi ser att bokningstakten tilltar varje dag, ju närmare jul och nyår vi kommer, samtidigt är det möjligtvis så att många ännu inte bestämt sig för var och hur julen ska firas, säger Ulrika Matsgård, som är Kommersiell chef hos BRA.

De populäraste dagarna att flyga är 22 och 26 december. De dagarna går platserna åt snabbast över hela BRAs linjenätverk.

Just den 22 december är 9 av 10 platser bokade mellan Bromma och Östersund och 8 av 10 platser är bokade mellan Bromma och Halmstad, Bromma och Kalmar, Bromma och Ronneby, samt mellan Bromma och Umeå.

Den 26 december är drygt 8 av 10 platser bokade mellan Kristianstad och Bromma, Kalmar och Bromma samt mellan Umeå och Bromma.

Generellt sett finns flest platser kvar 20, 21 och 23 december.

Vid bokning av flygresa med BRA går det så klart att boka fossilfritt biobränsle för 300 kronor.

– Glad nyhet för alla julresenärer i år är att du både kan komma fram i tid till släkt och vänner och känna dig miljösnäll och det bådar ju gott för julmyset, avslutar Ulrika.

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Direktflyg från fem städer till Skandinaviens största skidområde när BRA är först ut till nya Scandinavian Mountains Airport – Sälen Trysil22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Ängelholm, Växjö och Sveriges nyaste flygplats i Sälenfjällen: Scandinavian Mountains Airport. Med nya, klimatkompenserade direktflyget nås Skandinaviens största skidområde med fyra skidorter på cirka två timmar.

Nytt direktflyg från Växjö till Sälen Trysils fyra skidorter med klimatkompenserat flyg i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Växjö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås fyra skidorter i Sälen Trysil, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget med flygningar till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.

Nytt direktflyg från Göteborg till Sälen Trysils fyra skidorter med BRA i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Göteborg och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås Sälen Trysils fyra skidorter, Skandinaviens största skidområde på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget att erbjuda flygresor till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.