Bon Bon Bars magiska värld på Clarion Hotel® Post - Cocktail Bar, Social & Night Club

Bon Bon Bar är en extravagant nyöppnad cocktailbar och Social Club i det anrika posthuset, Clarion Hotel Post. I helgen arrangerar klubbprofilen Lill Lindqvist en årligen återkommande maskerad med titeln Post Noir. Årets tema är Future Nature som betonar ett hållbart fokus.

Baren och loungen erbjuder en spektakulär och spännande resa från 1920-talet till 2020-tal i en extraordinär mix av stilar och årtionden . Tjugotal, cocktails, praliner och party är ledorden för Göteborgs nya bar som har öppet måndag till lördag där den tidiga delen av kvällen kan liknas vid en social club där man kan avnjuta specialdesignade cocktails, Champagne och kaviar, med fördel serverat från Martini trolleyn. Efter 23:00 kan vad som helst hända och social club övergår till night club -Beautiful creatures come out at night.

I mitten av mars öppnade Bon Bon Bar. Baren är en cocktailbar, lounge och nattklubb i anslutning till restaurang Norda Bar och Grill. Här möts nutid och dåtid, som skapar en kontrast mellan 1920-talets gränsöverskridande partymentalitet och 2020-talets postmoderna punk.

Genom kreativ kollaboration mellan Clarion Hotel Post och den internationellt erkända krögaren Marcus Samuelsson har Göteborgs nya bar och lounge skapats med ett tydligt fokus på hållbarhet.

Cocktailmenyn bjuder in till söta smakupplevelser, där choklad möter cocktails i spännande kombinationer. Barchefen, tillika världens främsta bartender, Dosa Ivanov komponerar cocktails med delikata praliner skapade av Sveriges bästa konditor, Patrik Fredriksson.

Hållbarhet i alla lägen innebär utvalda nordiska råvaror, närodlat och hållbara tekniker. Ambitionen är att servera hållbara drycker så långt som det är möjligt med produkter från Norden. Drinkarnas tillbehör odlas ekologiskt på Clarion Hotel Posts tak i den nyetablerade urbana trädgård. Vinlistan består av enbart ekologiska viner.

Första lördagen i april bjuder klubbarrangören Lill Lindqvist in till en spektakulär maskerad för speciellt inbjudna gäster.

- Maskeraden på Bon Bon Bar är något utöver det vanliga, en sagolik och oförglömlig fest som lockar fram Party Animals. Maskeraden med titeln Post Noir kommer att arrangeras årligen och detta blir den första av många. Årets tema är Future Nature där vi framhäver ett hållbart fokus, säger Lill Lindqvist.

Lill som är uppvuxen i Göteborg, bjuder in namnkunniga gäster och klubbprofiler från hela landet till en oförglömlig kväll med mat, cocktails och chokladpraliner, det blir exklusiva framträdanden och musik från landets mest omtalade dj:s.

Mötet mellan 1920-talet och 2020-talet

Tjugotalen återspeglas i interiörens eleganta, tidlösa och lekfulla mix skapad av Spik Studios. Innanför den mäktiga entrén känns vardagen långt borta. Gästerna möts av inbjudande textilier, konstinstallationer med ljud och rörligt ljus i en glamorös miljö där mode och futuristiska element samspelar. Detaljer från forna glansdagar och modern nutid och framtid skapar en intensiv atmosfär. På Bon Bon Bar avslutas kvällen inramat av mystik, läckra cocktails, chokladpraliner och pulserande musik av landets främsta dj:s fram till på småtimmarna.

- Bon Bon Bar erbjuder en fantasifull värld. Vi vill skapa en vibrerande stämning och atmosfär som för tankarna från dåtid till framtid. En plats där våra gäster möts av nya intryck och glömmer vardagen så snart de stiger in. Här kan man leva ut! säger Marcus Samuelsson.

- Det här är en spännande satsning för Clarion Hotel Post där vi går utanför ramarna. Bon Bon Bar har en individuell karaktär och kompletterar våra gästers upplevelse av hotellet. Vi är väldigt stolta över resultatet av samarbetet med Marcus Samuelsson, Spik Studios och våra starka profiler Dosa och Patrik. säger Fredrik Blomberg vd och hotelldirektör Clarion Hotel Post.

För ytterligare information och högupplösta bilder, vänligen kontakta

Marketing and PR Manager, Clarion Hotel Post

Lisa Thoren