Bona ® lanserar nästa generation av Premium Spraymopp för trägolv och golv med hårda ytor

Bona®, ett globalt hållbarhetsdrivet företag som erbjuder produkter för installation, renovering, underhåll och restaurering av kvalitetsgolv, meddelar i dag lansering av nästa generation Bona® Premium Spraymopp för trägolv och golv med hårda ytor. Moppen med ny design har ett stort mopphuvud för snabbare städning och gummerade hörn för att skydda möbler. Moppen består av en tvätt- och återanvändbar mikrofiberduk samt en fullstor flaska med Bonas rengöringsmedel för trägolv alternativt Bonas rengöringsmedel för hårda golv av sten, klinker eller laminat.

Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20210908005112/sv/

För att se det här innehållet från mms.businesswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Announcing the next generation Bona® Premium Spray Mop for Wood and Hard-Surface Floors. (Photo: Business Wire)

“Euromonitor har kallat Bonas nya Premium allt-i-ett spraymopp för en bekvämlighet som ger mersmak och spår att den trendar på konsumenternas topp-10 lista under 2021,” säger Jessica Nissander, marknadschef på Bona.

“Att städa ett golv med en traditionell mopp och hink är långt ifrån bekvämt – det är tidskrävande, bökigt och kan till och med skada golvet. Den nya Bona Premium Spraymoppen är ett enklare och bättre sätt att rengöra, då du slipper ta fram mopp, hink, blanda rengöringsmedel med vatten och tömma ut det smutsiga vattnet, menar Jessica Nissander.”

Bonas Premium Spraymopp är testad för att erbjuda den högsta rengöringsnivån. Moppen inkluderar Bonas GREENGUARD certifierade rengöringsformula som är pH-neutral, säker och rengör golv utan att lämna några ränder samt är rekommenderad av professionella golvleverantörer. Originalet av Bona Premium Spraymopp lanserades under 2008 och var den första mikrofiber-spraymoppen på marknaden. Den nya uppgraderade versionen är tillgänglig med en mängd nya funktioner, inklusive:

• En patenterad maskintvättbar Bona Mikrofibermopp som har en unik design med dubbla zonrengöringar som tar bort 99 procent av bakterierna för att skydda hem och familjer. De mörkblå yttre fibrerna löser upp smuts medan de ljusblå inre fibrerna fångar upp och transporterar bort smutsen.
  • Ett säkert och vattenbaserat rengöringsmedel som inte lämnar några oönskade kemikalier eller rester på golvet och skapar ett perfekt rengjort golv att gå barfota på.
  • Energonomiskt utformad mopp med behagligt komfortgrepp som gör det enkelt att spraya, moppa och snabbt bli klar.
  • En ekonomisk och hållbarflaska till rengöringsmedlet som kan återanvändas och fyllas på med någon i Bonas serie med rengöringsprodukter.
  • Ett 41,91-centimeters mopphuvud med mjuka gummerade hörn som skyddar golvlister och möbler, samt är det största i branschen vilket ger en snabb och enkel rengöringsupplevelse.
  • En spraymekanism som sprayar en lagom dos av rengöringsmedel utan att övermätta rengöringsmedel på golvet.
  • Fullstor, 850 ml, flaska med Bona rengöringsmedel för trägolv eller Bona rengöringsmedel för hårda golv av sten, klinker eller laminat är standard för varje mopp. Det GREENGUARD certifierade rengöringsmedlet är säkert att använda i hemmet och runt familjen.

“Förutom de uppgraderade funktionerna är Bona Premium Spraymopp också ett verktyg för mer hållbar rengöring. Mikrofibermoppen kan tvättas i maskin och återanvändas samtidigt som rengöringsmedlet är utformat att vara mer effektivt och säkert för såväl golv, familjemedlemmar som för husdjur, avslutar Jessica Nissander.”

Bona Premium Spraymopp finns hos återförsäljare över hela Europa inklusive byggvaruhus, specialbutiker, järnaffärer och via olika e-handelskanaler inklusive Bona.com.

Om Bona

Bona är ett familjeägt och hållbarhetsdrivet företag som erbjuder produkter för installation, renovering, underhåll och restaurering av kvalitetsgolv. Bona grundades år 1919 och var först i branschen med att erbjuda ett komplett system av vattenburna lacker och golvvårdsprodukter. Idag erbjuder Bona produkter till de flesta kvalitetsgolvytor inklusive trä, laminat och kakel samt till halvhårda golv av linoleum, PVC och gummi. Bonas omsättning år 2020 var 3,1 miljarder SEK (207 miljoner euro). Huvudkontoret ligger i Malmö, Sverige, och företaget är representerat globalt av sina 17 dotterbolag, 70 distributörer, 600 anställda och 5 fabriker. För mer information besök www.bona.com.

Heather Lindemann | Bona
heather.lindemann@bona.com

ISAE SUPAERO Opens Its Campus on Saturday 9 October 2021 from 10am to 6pm21.9.2021 10:49:00 CEST | Press release

As part of the Fête de la Science, which this year will have the theme "The thrill of discovery", ISAE-SUPAERO will once again open its entire campus to the public on Saturday 9 October from 10am to 6pm. In the respect of the sanitary rules and on delivery of the sanitary pass, this event for families, companies, partners, journalists or alumni, plans to gather, 3000 people! For the first time, ISAE-SUPAERO offers the possibility to visit the campus in the form of thematic tours: orientation tour, aeronautics tour, space tour, sustainable development tour, family tour and ISAE-SUPAERO in brief. At the same time, the conferences will be broadcast live on the Institute's website so that as many people as possible can attend. The programme includes - Visits to laboratories and research departments - Visit of the aero-acoustic wind tunnel - Demonstrations of ISAE SUPAERO infrastructures - Meetings with the student clubs - Exhibition: 1961-2021 Toulouse, a successful aerospace decentralisat