Bonnier News tilldelas Google Cloud Media & Entertainment 2021 Customer Award

Bonnier News har mottagit Google Cloud Media & Entertainment 2021 Customer Award. Bonnier News uppmärksammas för företagets prestationer med Google Cloud, efter att ha visat innovativt tänkande, teknisk excellens och transformation.

– Vi är glada över att motta utmärkelsen Google Cloud Media & Entertainment 2021 Customer Award. Samarbetet med Google har betytt väldigt mycket för oss, och vi har tack var det haft möjlighet att utveckla den kraftfulla dataplattform vi har i dag. Det är fantastiskt roligt att vi får möjlighet att uppmärksamma de arbeten som våra team har jobbat så hårt med, säger David Hatschek, utvecklingschef Data och Analys på Bonnier News.

Bonnier News har arbetat med Google Cloud sedan 2019 och har successivt utökat antalet tjänster. Under 2021 beslutades att fullt ut använda Google Cloud som primär molnleverantör. Genom att använda Google Cloud som dataplattform har Bonnier News kunnat starta ett stort antal interna projekt fokuserade på smartare marknadsföringsautomatisering, användning av insikter över varumärken, segmentering av annonsförsäljning, data för beslutsfattande och mycket mer.

Nu prisas företaget med Google Cloud Media & Entertainment 2021 Customer Award.

– Google Cloud Customer Awards är en möjlighet att uppmärksamma de mest innovativa, tekniskt avancerade och transformativa molninstallationerna från det globala näringslivet, byggda på vår plattform. Jag vill gratulera Bonnier News till att ha vunnit det här priset och fungerat som en innovatör för branschen, säger Adaire Fox-Martin, President, International, Google Cloud.

Med över 2.000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern. Bland våra över 100 varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Vår journalistik når varje dag ut till en publik bestående av 6 miljoner läsare, användare, lyssnare och tittare. Vi är stolta förvaltare av familjen Bonniers tradition av oberoende publicistik sedan 200 år och har deras uppdrag att förädla och utveckla vår roll i det svenska samhället.

Nya utgivningsdagar på Höglandet förbättrar tidningsbudens arbetssituation27.2.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Bonnier News Local tar ytterligare steg för att förbättra arbetssituationen för koncernens tidningsbud. Detta genom att utöka antalet distributionsdagar på Höglandet från tre till sex dagar per vecka och på så sätt öka antalet arbetstimmar för buden. Förändringen medför att Smålands-Tidningen och Tranås Tidning byter utgivningsdagar till måndag, onsdag och fredag.