Bonnier News utökar nätverksaffären och förvärvar chefsnätverket Close

Bonnier News förvärvar Sveriges största chefsnätverksbolag Close, med över 20 års erfarenhet av att arrangera professionella nätverksmöten. – Close är ett fantastiskt företag som lyckats klart bäst av alla i Sverige inom professionella nätverk, säger Peter Fellman, affärsområdeschef Bonnier News Business.
Foto: Amanda Lindgren

Bonnier News bedriver i dag en framgångsrik nätverksaffär genom Bonnier News Business och Di-gruppen. Nu tar bolaget nästa strategiska steg och utökar affären genom förvärvet av Close.

– Nätverksaffären är viktig för Bonnier News Business och Di-gruppen då den riktar sig rakt in i en för oss mycket viktig målgrupp. Vi är ledande i Sverige inom såväl event som utbildning och i och med förvärvet av Close nu också inom professionella nätverk, säger Anders Eriksson, vd Bonnier News.

– Nätverk, och framför allt med den modell som Close har, är ett område vi tror mycket på och där vi ser stor potential, i såväl vår svenska som våra internationella verksamheter, säger Peter Fellman.

Close har i dag 20 anställda och bedriver större delen av sin verksamhet i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö, men har sedan något år också filialer i Växjö, Umeå, Skellefteå och Luleå.

– Att bli en del av Bonnier News är väldigt positivt för Close. Vi ser stor potential i att bli en del av ett större ekosystem med en fantastisk räckvidd. Vi har ambition att växa och är säkra på att vi med Bonnier News i ryggen har alla möjligheter att göra det, säger Niklas Grewin, vd Close.

– Vi startade Close för drygt 20 år sedan och har byggt upp nätverket till Sveriges största och mest framgångsrika. Nu ser jag fram emot att med Bonnier News som nya ägare ta nästa steg i utvecklingen, säger Thomas Örnquist, grundare och vice vd Close.

Fakta:
Bonnier News är Sveriges största mediekoncern med varumärken som Expressen, Dagens Nyheter och Dagens industri. Sedan 2019 är bolaget, genom samgåendet med Bonnier Magazines & Brands, också ägare till titlar som Damernas Värld, Amelia och Teknikens Värld. Koncernen har närmare 8.000 medarbetare och verksamheter både i Norden, Centraleuropa och Baltikum.

Close är ett nätverk med fokus på utveckling av chefer sedan drygt 20 år. Vi finns som partner till chefen genom karriären med ledorden inspiration, kunskap och relationer. Genom att ses inom chefsrollen, från olika branscher, skapar vi arenor för förtroliga och fördjupande dialoger, utan konkurrens och utan att fastna i branschspecifika frågor. Nätverkets snart 2.000 medlemmar håller sig genom medverkan uppdaterade, initierade och kompetenta att lösa nutidens utmaningar.

Foto: Amanda Lindgren

Med över 2.000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern. Bland våra över 100 varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Vår journalistik når varje dag ut till en publik bestående av 6 miljoner läsare, användare, lyssnare och tittare. Vi är stolta förvaltare av familjen Bonniers tradition av oberoende publicistik sedan 200 år och har deras uppdrag att förädla och utveckla vår roll i det svenska samhället.

Nya utgivningsdagar på Höglandet förbättrar tidningsbudens arbetssituation27.2.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Bonnier News Local tar ytterligare steg för att förbättra arbetssituationen för koncernens tidningsbud. Detta genom att utöka antalet distributionsdagar på Höglandet från tre till sex dagar per vecka och på så sätt öka antalet arbetstimmar för buden. Förändringen medför att Smålands-Tidningen och Tranås Tidning byter utgivningsdagar till måndag, onsdag och fredag.