Boosta kroppen med MEDS svenska kosttillskott

Hösten är här och med den upplever många svenskar en ökad trötthet. Lagom till det lanserar nätapoteket MEDS nio nya svensktillverkade kosttillskott under eget varumärke.

MEDS nio nya svensktillverkade kosttillskott. Foto: MEDS

Semestermånaderna känns alltmer avlägsna och vardagsrutinerna börjar sätta sig igen. Samtidigt sänker sig mörkret över vårt land. Något som brukar leda till trötthet och mindre ork för många svenskar. Då kan det vara läge att boosta kroppen lite extra – och nu lanserar MEDS sina egna prisvärda kosttillskott:

– Vi ser ett stort intresse hos våra kunder för kosttillskott så därför är det extra kul att kunna erbjuda våra egna. De är noggrant utvalda, tillverkade i Sverige och dessutom väldigt prisvärda, säger Carl Janson, CMO på MEDS.

De av MEDS kosttillskott som kan vara veganska är det (undantagen är Omega-3 och D-vitamin). Bland de tillskott som redan nu finns att beställa kan nämnas Järn i kombination med C-vitamin, Gurkmeja och Zink. Alla viktiga ingredienser för att kroppen ska bibehålla sina funktioner.

MEDS skickar produkterna smidigt, säkert och snabbt direkt hem i brevlådan i hela Sverige. För stockholmare går det att få leveransen inom en timme.

7 tillskott som kan boosta välmåendet i höst

1. Järn & C-vitamin. Järn bidrar bland annat till att minska trötthet och utmattning och även till normal bildning av röda blodkroppar och hemoglobin. Järnupptaget ökar med samtidigt intag av C-vitamin. C-vitamin bidrar också till normal kollagenbildning med mera.

2. Zink. Bidrar bland annat till normal fertilitet och reproduktion. Zink bidrar också till att bibehålla hår, hud och naglar normala samt även till att bibehålla testosteronnivåerna i blodet.

3. Magnesium. Brukar rekommenderas för fysiskt aktiva personer samt äldre. Minskar trötthet och bidrar bland annat till att behålla normala muskelfunktioner, tänder och benstomme.

4. Ashwagandha. För dig som känner stress, mental trötthet eller utmattning sägs denna ayurvediska ört kunna vara hjälpsam.

5. D-vitamin. När solens strålar minskar rekommenderas många att tillföra D-vitamin som bland annat bidrar till att bibehålla normal benstomme, muskelfunktioner och immunsystem.

6. B12. Bidrar till minskad trötthet och utmattning. Är extra bra för dig som är vegan eller vegetarian. Även äldre personer över 50 år kan behöva lite extra tillskott då kroppens förmåga att ta upp B12 från maten minskar med åldern.

7. Gurkmeja. Har använts i kinesisk och indisk medicin i årtusenden bland annat för dess positiva effekter att bibehålla flexibla leder.

MEDS nio nya svensktillverkade kosttillskott. Foto: MEDS

MEDS är ett onlineapotek med tillstånd från Läkemedelsverket som har kundens i fokus. Vårt mål är att bli hela Sveriges favoritapotek för både receptbelagda och receptfria läkemedel till dig själv, din familj och ditt djur. Det uppnår vi genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen med ett mycket stort utbud produkter, personlig rådgivning 08–22 alla dagar i veckan och blixtsnabba leveranser direkt dit du är - även sena kvällar och helger. Efter MEDS lansering 2018 har vi vuxit snabbt och är nu runt 140 anställda.