Boozt.com blir landslagspartner

Boozt.com, Nordens ledande varuhus, tecknar avtal med svensk handboll och blir officiell landslagspartner för både herr- och damlandslaget. Redan vid dagens inledande EM-match kommer Boozt ​bland annat att synas på matchshortsen när Sverige spelar mot Serbien.

Foto: Bildbyrån (montage)

Samarbetet med svenska handbollslandslagen innebär att Boozt.com fortsätter sitt stora engagemang med att främja idrott och föreningslivet i Norden. Tidigare i år blev Boozt.com även partner till danska damlandslaget i handboll.

– Vi är mycket glada över partnerskapet med Svenska Handbollslandslaget som gör det möjligt för oss att stärka vår relation med sportälskande kunder och stödja den svenska handbollsgemenskapen. På Boozt har vi också ett ambitiöst mål att bli favoritbutiken för de fler än 150 000 aktiva i svensk handboll som ger allt i handbollsföreningarna, säger Hermann Haraldsson, medgrundare och koncernchef på Boozt.

Som en del av satsningen lanserar Boozt.com även en ny landslagsshop online i början på nästa år, med visionen att vara den självklara destinationen för alla handbollsfans och aktiva spelare som vill handla matchtröjor, landslagskläder, fanartiklar och andra relevanta handbollsprodukter.

– Vi hälsar Boozt och alla Boozt-kunder välkomna till den svenska handbollen och ser framemot att jobba och utvecklas tillsammans. Samt att på olika sätt interagera med Boozt idrottsintresserade kunder och få de än närmare handbollen, säger Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget AB.

Boozt.com blir Landslagspartner till Svensk Handboll och kommer att exponeras i såväl arenasammanhang som på matchkläderna från Craft för både det svenska herr- och damlandslaget men även digitalt genom appen Gameday Handbollslandslaget. Avtalet tecknas inledningsvis på två år.

OM BOOZT

Boozt grundades 2011 och är ett nordiskt varuhus som säljer ett utvalt utbud av mode-, barn-, sport-, skönhets- och heminredningsvaror på nätet via skräddarsydd och egenutvecklad teknologi. Genom webbutikerna Boozt.com och Booztlet.com, erbjuder Boozt aktuella varumärken som är relevanta för många olika livsstilsgrupper. Under 2021 hade koncernen över 3 miljoner aktiva kunder och omsatte 5,8 miljarder kronor.

Foto: Bildbyrån (montage)

Sverige är en av världens främsta handbollsnationer med 24 medaljer på seniorsidan i OS, VM och EM och såväl herr- som damlandslaget har det senaste decenniet nått minst semifinal i samtliga tre mästerskap. 2022 vann herrlandslaget EM-guld.