Boozt.com skippar pälsen

Svenska företaget Boozt.com är en av Skandinaviens snabbast växande modebutiker online, nu ansluter företaget till pälsfria listan.

Boozt.com som har ökat sin försäljning med 55 procent det senaste året och har en omsättning på över en miljard kronor, väljer nu att skippa pälsen i samband med företagets utveckling av deras hållbarhetsarbete.

– Som en ledande nordisk modeportal av kläder har vi ett stort ansvar i förhållande till miljön och djurens välbefinnande. Vi är därför stolta över att kunna förklara oss helt pälsfria i samarbete med Anima, Djurens Rätt och Fur Free Alliance. Våra kunder måste vara säkra på att våra kläder inte produceras på bekostnad av djuren, säger Boozts Group inköpschef, Malte Videbæk.

Det är en nyhet som djurrättsrörelsen tacksamt tar emot. I Sverige har Djurens Rätt över 140 butiker och kedjor anslutna till pälsfria listan. Boozt.com gör nu sällskap med bland andra H&M, Nelly.com och Filippa K som alla finns med på listan . Nyligen har även Armani och Hugo Boss blivit helt pälsfria.

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.