Boris René i Bingolotto

Härliga Boris René ställer sig åter igen på BingoLottos scen den 28 april! Han fick sitt stora genombrott i Melodifestivalen och vi ser fram emot vad han har att bjuda oss på denna Månadsfinal!

Boris René, eller Boris Lumbana som är hans egentliga namn, föddes 1991 i Kongo Kinshasa. Han har under hela sin uppväxt spelat fotboll, vilket han också nådde stora framgångar inom. Bland annat spelade han i det Allsvenska laget Örebro SK mellan 2010 och 2014.

VALDE MUSIKEN

Även musiken har funnits med Boris sedan barnsben och det var i 20-årsåldern som han kände att det var musiken han ville satsa på.
– Valet var inte så lätt. Men att få inspirera människor med musik, att ge allt och se publiken som ler, dansar och sjunger med, fyller mig med en otrolig glädje och energi, skriver Boris på sin hemsida.

MELODIFESTIVALEN

Boris släppte sin första singel Alive 2013, men det var först 2016 när han deltog i Melodifestivalen med låten Put your love on me som han blev känd för den stora massan. Boris var även en av deltagarna i Mello 2017 och tävlade då med låten Her kiss. Desstom har han uppträtt i BingoLotto ett flertal gånger.

Boris, som ju inte är helt obekant för er BingoLotto-tittare, är tillbaka i programmet under den stora AprilFinalen den 28 april 2019, kl. 18.00 i TV4.