Boverket får ny digital partner

Boverket har tecknat ett nytt ramavtal gällande IT-konsulttjänster för utveckling, förvaltning och support av verkets egenutvecklade IT-stöd. Avtalet löper under fyra år.

Boverket får ny digital partner

Boverket i Karlskrona har precis avslutat upphandlingen av ett nytt ramavtal gällande IT-konsulttjänster av ett värde på upp till 120 000 timmar. Det handlar om IT-konsulttjänster för utveckling, förvaltning och support av verkets egenutvecklade IT-stöd. Det var IT- och kommunikationsföretaget Consid som vann upphandlingen.

-Det är fantastiskt att vi fått förtroendet av Boverket. Det är uppemot tio tjänster under fyra år. Vi kommer att vara myndighetens digitala partner med allt från support av befintliga applikationer, till projekt för deras digitala utveckling, säger Patrik Hall som är kontorsansvarig för Consid i Karlskrona.

Det var fyra företag som deltog i upphandlingen. Consid är den enda avtalspartnern.

-Vi vann eftersom vi hade de bästa utvärderingspoängen avseende de kvalitativa bedömningspunkterna. Det känns extra bra. Det handlade alltså inte om att vi låg lägst i pris, utan att vi kunde erbjuda bäst kvalité, säger Patrik Hall.

Boverket arbetar i första hand med frågor som rör samhällsplanering, byggande och boende. Verket tar fram föreskrifter och vägledningar, ansvarar för tillsyn över energideklarationer och tillämpningen av plan- och bygglagen, samt administrerar statliga stöd och bidrag.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag och är verksamt inom it- och kommunikation. Consid gjorde förra året sitt starkaste år hittills under företagets 20-åriga historia och Consid i Karlskrona utvecklades särskilt bra. Under 2020 fördubblades omsättning i Karlskrona jämfört med föregående år och företaget anställde över 25 personer vid de två Blekingekontoren och i Kalmar.

Boverket får ny digital partner

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Nyköping, Göteborg, Halmstad, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Kalmar, Ljungby, Värnamo, Växjö, Jönköping, Borås, Karlstad, Gävle och Sundsvall. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag över 1 000 anställda och omsätter över en miljard kronor. Läs mer på www.consid.se.

Digital transformation, Mobilitet och apputveckling, Marknadsföring och kommunikation,

Digitala tjänster, e-handel & plattformar, Utbildningar,