Box fortsätter expandera internationellt; utser chef för europaregionen

Box (NYSE: BOX), en ledande plattform för företagsinnehåll, meddelade i dag expansionsplaner för Europa i takt med företagets fortsatta tillväxt i regionen. Efter lanseringen av Box Zones, Box KeySafe, och godkännandet av BCR (Binding Corporate Rules) har Box utsett David Benjamin som SVP och GM för EMEA, för att driva den europeiska verksamheten och utnyttja Europas ökande användning av molntekniker.

– Vi befinner oss vid en brytpunkt i Europa. Vi har tagit bort de traditionella hindren för molnanvändningen och gjort det enklare än någonsin för företag att gå över till Box för att samarbeta säkert. Vi är glada över att David har kommit till oss för att hjälpa till med att driva verksamheten framåt, i synnerhet som vi ökar aktiviteten i Tyskland. Han har djup förståelse för vad företagskunder behöver och en meritlista av ledarskap, ökad teamtillväxt och inkomster, och expanderande företag, säger Aron Levie, medgrundare och CEO för Box.

Box har för avsikt att utöka sin närvaro i Europa med ett ökat fokus på Tyskland, något som kommer att underlättas av lanseringen av Box Zones, Box KeySafe och BCR. Box har också planer på att öppna ett kontor i Tyskland för att bättre hjälpa de lokala kunderna. Den här nyheten följer på den fortsatta expansionen i Europa, inklusive de senaste kontorslanseringarna i Amsterdam och Stockholm.

– Box är en unik och otroligt spännande plats. Jag är mycket glad att komma med när vi kan ha en betydande positiv inverkan på företag i EMEA-området. Historiska hinder för användningen av moln har tagits bort, och vi hjälper redan europeiska företag med övergången från gamla inaktuella IT-system till helt nya sätt att arbeta, framhåller David Benjamin, SVP och GM för EMEA hos Box.

Benjamin går till Box efter nästan ett decennium hos British Telecom (BT), där han var VP för Global Services, som chef för en affärsenhet med fokus på företag som omsätter flera hundra miljoner dollar. På BT ökade Benjamin intäkterna kraftigt genom molnet, mobilt och digitala tjänster.

Innan BT var Benjamin 12 år på Guardian Media Group där han bland annat var COO och hade andra ledande roller. Benjamin har en examen i ekonomi och en MBA.

Box gör det enkelt för mer än 66 000 företag runt om i världen att säkert dela, komma åt filer och samarbeta. Bolaget har haft en stabil tillväxt i hela Europa med driftsättningar på företag, däribland: AstraZeneca, General Electric, Schneider Electric, Eurostar, Spotify, SKF och Hamburg Airport.

Om Box

Box (NYSE: BOX), grundat 2005, omvandlar arbetssättet för människor och organisationer så att de kan uppnå sina högsta mål. Box hjälper med sin ledande innehållsplattform för företag mer än 66 000 företag, till exempel General Electric, KKR & Co., P&G och The GAP att på ett säkert sätt komma åt och hantera sin kritiska information i molnet. Box har sitt huvudkontor i Redwood City, Kalifornien, och kontor över hela USA, Europa och Asien. Mer information om Box finns på www.box.com.

Box
Titus Thomson, 44 (0) 7598029952
Titus@box.com

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Dropbox erbjuder kraftfulla företagsklassade verktyg till enskilda användare genom Dropbox Professional17.10.2017 16:00Pressmeddelande

Dropbox lanserar idag Dropbox Professional, en ny produkt som introducerar företagsklassade verktyg till enskilda användare som vill lagra, dela och spåra arbete från en enda säker plats. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20171017006404/sv/ Dropbox Professional är utformat för att tillgodose behoven hos frilansare – en redan stor grupp som förväntas växa till 47,6 miljoner år 2022 [1]. Det nya erbjudandet för samman de mest populära lösningarna för lagring, delning och support från Dropbox med nya sätt att presentera arbetet så att användaren kan visa upp sin kreativitet på bästa möjliga sätt. ”Arbetet blir mer flytande efterhand som omfattningen av de projekt som frilansare kan åta sig växer” säger Todd Jackson, produktchef på Dropbox. ”

Den ekonomiska effekten av Nord Stream 2 – analys av Arthur D. Little4.10.2017 07:00Pressmeddelande

En nyligen genomförd studie av Arthur D. Little (ADL) – “The economic impact on Europe of the Nord Stream 2 Project” – analyserar de ekonomiska konsekvenserna för EU av det pågående projektet att anlägga två nya rörledningar från Ryssland till Tyskland. Studien uppskattar att det totala värdet av rörledningarna uppgår till €5,15 miljarder. Det kommer att skapa 31,000 heltidsarbeten inom EU över de 5 år som projektet pågår. Dessa omfattar flera industrisektorer. BNP ökar med €2,25 miljarder. Det totala ekonomiska bidraget till Sveriges ekonomi från Nord Stream 2 uppgår till €300 miljoner (SEK 2,7 miljarder). Detta 1,700 heltidsarbeten i Sverige över fem års tid och ökar Sveriges BNP med €160 miljoner (SEK 1,5 miljarder). Nord Stream 2 är ett stort infrastrukturprojekt för naturgastransport genom Östersjön som kommer att öka transportkapaciteten till Europa med 55 milja