Box presenterar Box Zones med lagringsmöjligheter i flera regioner

Idag på Box World Tour Europe presenterade Box (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, sitt flaggskepp Box Zones med stöd för flera regioner som ger kunderna möjlighet att lagra data och samarbeta smidigt i Box alla befintliga sju zoner, allt från en enda Box-instans. Box Zones lanserades första gången 2016 och bröt ny mark inom molnbaserad innehållshantering när kunderna fick möjlighet att lagra sina data i valfri region för första gången. Idag står företag inför en situation med nya och alltmer komplexa globala regler och efterlevnad. Box gör det möjligt för företag att ha ännu bättre kontroll över sin datahemvist samtidigt som användarna har en helt friktionsfri samarbetsupplevelse oavsett var de arbetar.

"Branschen har aldrig haft ett högre tempo och samtidigt gör regelförändringar som dataskyddsförordningen och den ständigt föränderliga säkerhetsmiljön det ännu mer komplext, och det blir allt svårare att skapa en digital arbetsplats där anställda får den information de behöver för att lyckas", säger Jeetu Patel, Chief Product Officer på Box. "Box Zones med stöd för flera regioner ger företagen det bästa av två världar. De kan inte bara fatta detaljerade beslut om hur de ska styra och lagra sina data över hela världen, användarna får också samma fantastiska samarbetsupplevelse som de har med Box idag – oavsett var de eller deras medarbetare finns."

Box Zones med stöd för flera regioner är den senaste tjänsten i Box robusta utbud av säkerhet i företagsklassen och efterlevnad. Den nya tjänsten säkerställer att globala organisationer, inklusive de hårdast reglerade branscherna, kan lagra, hantera och samarbeta säkert om innehållet i Box, samtidigt som de strängaste efterlevnads- och regelkraven uppfylls.

Arbeta globalt och lagra lokalt med Box Zones

Box Zones med stöd för flera regioner ger kunderna ännu bättre kontroll över var deras data lagras, då kraven på regelefterlevnad i hela världen fortsätter att ändras snabbt. Med Box Zones med stöd för flera regioner kan företag:

• Minska riskerna och ta itu med dataskyddskraven, inklusive dataskyddsförordningen. Företag har möjlighet att tilldela en lagringszon för enskilda användare och utse en standardzon för hela företaget, samtidigt som de proaktivt arbetar med datahemvist och krav på regelefterlevnad.
  • Ge flexibilitet vid skiftande behov. Företag kan ändra användarnas tilldelade zoner när som helst. Innehåll migreras automatiskt till den nya zonen utan att användarna någonsin förlorar åtkomst.
  • Få global översikt och kontroll. Administratörer kan hantera data för hela företaget från en enda administratörskonsol, oavsett hur många zoner företaget använder.
  • Främja transparens och insikter. Självservicerapportering i realtid ger administratörer möjlighet att hämta rapporter om enskilda användare och deras tilldelade zoner från administratörskonsolen för enkel granskning.
  • Få en friktionsfri slutanvändarupplevelse. Slutanvändarna kan fortfarande samarbeta fritt med kollegor, partners och leverantörer utan att behöva bekymra sig om var deras data lagras.

Om du vill veta mer om Box Zones och det nya stödet för flera regioner över hela världen kan du besöka www.box.com/zones eller läsa Box blogg. Box ordnar även ett webbseminarium om Box Zones som äger rum den 31 maj. Registrera dig för webbseminariet här.

Beredskap för dataskyddsförordningen med Box

Europeiska unionens dataskyddsförordning (GDPR) träder i kraft i morgon den 25 maj 2018. För att hjälpa kunderna att förbereda sig för dataskyddsförordningen presenterade Box tidigare i år ett unikt databehandlingstillägg med självservice. Kunderna skriver under det med en elektronisk signatur, som bevisar för revisorerna att deras användning av Box uppfyller kraven enligt dataskyddsförordningen. Box har dessutom, med bindande företagsregler, C5 och TCDP, oberoende granskats av de europeiska dataskyddsmyndigheterna för sin praxis för sekretess och molndataskydd och är väl lämpat att hjälpa kunderna att förbereda sig för dataskyddsförordningen. Box är också certifierat enligt APEC:s (Ekonomiska samarbetet i Asien och Stillahavsområdet) CBPR-system (Cross-Border Privacy Rules).

Säkerhet och efterlevnad på företagsnivå, var du än arbetar

Box har fortsatt att utveckla sin position som branschledare med avancerade företagsfunktioner och höjer konsekvent ribban för sekretess och säkerhet i molnet. Förutom beredskap för dataskyddsförordningen och Box Zones ger Box KeySafe administratörer möjlighet att ha kontroll över och insyn i data och Box Governance gör det möjligt för kunder att uppfylla datalagringspolicyer, tillgodose elektronisk bevisanskaffning och effektivt hantera känslig information. Box är ledande inom efterlevnadsstandarder och ger kunderna möjlighet att följa viktiga branschregler inklusive GxP, HIPAA, FINRA, FedRAMP och PCI DSS, bland andra.

Formar framtidens arbete på Box World Tour Europe

Idag på Box World Tour Europe 2018 samlades hundratals IT-chefer från fler än 10 länder för att utbyta de bästa metoderna för att driva den digitala omvandlingen i företaget. Box vd Aaron Levie höll en presentation om framtidens arbete och Box kunder, inklusive Met Police, Virgin Trains, Apleona, Rémy Cointreau och Medair, deltog i evenemanget och delade med sig av sina perspektiv och insikter om framtidens arbete på företaget.

Priser och tillgänglighet

Box Zones med stöd för flera regioner är tillgängligt för alla Box-kunder idag, bland annat i Australien, Kanada, Tyskland, Irland, Japan, Singapore, Storbritannien och USA. Mer information om priser och tillgänglighet för Box Zones finns här.

Om Box

Box (NYSE:BOX) är ett företag inom molnbaserad innehållshantering som gör det möjligt för verksamheter att revolutionera sitt arbetssätt genom att på ett säkert sätt koppla upp medarbetare, information och applikationer. Box grundades 2005, och över 82 000 företag världen över använder sig av deras tjänster, däribland AstraZeneca, General Electric, P&G och The GAP. Box har sitt huvudkontor i Redwood City, Kalifornien, och kontor över hela USA, Europa och Asien. Mer information om Box finns på http://www.box.com/.

Nicki Kahner Williams, +1 415-269-1592
nkw@box.com
Titus Thomson, +44 (0) 7598028852
titus@box.com

About Business Wire

Subscribe to releases from Business Wire

Subscribe to all the latest releases from Business Wire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Business Wire

Mouser Electronics lagerför nu ett brett utbud med Xilinx-produkter15.7.2019 16:13:00 CESTPress release

Mouser Electronics, Inc. tillkännager i dag ett nytt globalt distributionsavtal med Xilinx, Inc., det ledande företaget inom adaptiv och intelligent databehandling, för att upprätta ett av branschens största utbud av Xilinx-produkter, inklusive digitala nedladdningar av utvecklingsprogramvara och IP. Xilinx ligger bakom FPGA, maskinvarubaserade programmerbara system på datachipp (SoCs) samt plattformen för adaptiv databehandlingsacceleration (ACAP, adaptive compute acceleration platform), som är utformad för att ge branschens mest dynamiska processorteknik och möjliggöra framtidens adapterbara, intelligenta och uppkopplade värld. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20190715005635/sv/ Du hittar mer information på www.mouser.com/xilinx. ”Xilinx är ett branschledande företag och en erkänd innovatör inom ny teknik. Vi gläder oss mycket åt att utöka vår produktportfölj för våra kunder genom att nu kunna erbjuda

Workforce Logiq sluter avtal med Svenska kraftnät om strategisk kompetensförsörjning18.6.2019 06:30:00 CESTPress release