Boxflow i snabb tillväxt - planerar nyanställa ytterligare 100 personer

Boxflow fortsätter växa i snabbt takt – i samband med att de etablerar deras tredje logistikfastighet förväntar företaget nyanställa 100 personer.

Boxflow är en tredjepartslogistik-aktör i snabb utveckling. Sedan verksamheten grundades i slutet av 2018 har de redan hunnit öppna upp två lager på sammanlagt 12 000 kvm i  Hässleholm och Halmstad. Efter nyetableringen av deras tredje logistikfastighet kommer Boxflow ha en stor lageryta på över 35 000 kvm. I dagsläget har verksamheten ca 100 anställda, och med nyanställningen väntas antal anställda att fördubblas.

Det nya lagret ligger strategiskt i Östra Ljungby strax utanför Helsingborg och inflyttning är planlagt på våren 2021. CH Square är ansvarig för att bygga och utveckla, och där Boxflow har ett hyreskontrakt på lokalen i 15 år.

Den nya etableringen är planerat att vara en automatiserad logistiklösning och bygget kommer vara energieffektivt med minimal miljöpåverkan. Boxflowhar bred kunskap av automatiserade lager, och då framförallt via Autostore. Nyetableringen kommer dessutom ha en automatiserad packprocess för kundordrar och automatisk paketsortering.

“Vi har lyckats få in en stor kund som upptar en större del av lagerytan. I dagsläget har vi fyllt fastigheten med mer än hälften med kunduppdrag, vilket känns väldigt tryggt samtidigt som det ger oss en utmärkt möjlighet att fokusera på att växa vidare. Vi planerar även för automatiserad lagerhantering då detta är något som vi verkligen tror på”, säger Oscar Andersson, VD på Boxflow.

Boxflow erbjuder tjänster inom allt ifrån tredjepartslogistik, konsultuppdrag, samt även långsiktig och kortsiktig uthyrning av personal inom industri och logistik. När det kommer till tredjepartslogistik erbjuder de tjänster som semi-automatiserad hantering, automatiserad lagerhantering och logistikentrepenad. Boxflow täcker i stort sätt de mesta behov som finns på marknaden och de vill att det skall vara så enkelt och smidigt som möjligt för verksamheter att outsourca sitt lager.

Oscar Andersson, VD Boxflow

Tel: 0708 – 79 03 31

Mail: oscar@boxflow.nu

Tre anledningar till varför du ska byta Elbolag regelbundet5.8.2021 11:34:01 CEST | Pressmeddelande

Det finns en stor privatekonomisk fördel med att byta elbolag med jämna mellanrum då det finns mycket pengar att tjäna, särskilt vid hushåll med stor elförbrukning. Detta då du kan använda dig av elbolagens kampanjer som de ofta har för att få in nya kunder. Bara genom att du byter elavtal när du flyttar så för du ett elavtal som är prispressat utefter marknaden då flera elbolag konkurrerar med sina elpriser inom jämförelsetjänsten Elbyte.

Nu kan du köpa elmoped från Evess och komma längre med samma batteri5.8.2021 11:23:04 CEST | Pressmeddelande

Varje batteri till elmopeden kan se ut att vara likadana utifrån. Men det finns både bly batterier samt lithium batterier. Evess har alltid sålt lihtium batterier men utväcklingen går framåt och cellerna blir bättre. När du ville köpa elmoped för första gången fick du din elmoped med 20 Ah lithium batteri. Nu är samma siffra 24 Ah och redan i höst kan det gå upp till 26 Ah. Detta är något många kunder efterfrågar då det just är räckvidden som avhåller de flesta från att köpa elmoped istället för bensin moped. I början kom man 50 km med en Evess elmoped, nu kommer man 60 km. Om räckvidden inte räcker till kan man även köpa till ett extra batteri och då komma hela 120 km. För många är denna siffra nu fullt tillräcklig.