BRA får globalt pris för högst web-konvertering i flygvärlden

Flygbolaget BRA har mottagit flygbokningsjätten Amadeus globala pris för högst andel konvertering via sin sajt, bland alla Amadeusanslutna flygbolag i Europa, Amerika, Mellanöstern, Turkiet och Afrika.

Bild: Maud Ekman från BRA tar emot priset från Amadeus i Nice.

Konvertering handlar om förmågan att via design och smarta grepp lotsa sajtbesökare från att bara titta till att boka eller köpa.

Det handlar om enkel, intuitiv och begriplig design, smarta lösningar och smidiga system.

– Även om vi inte har de mängder av passagerare som andra flygbolag, som flyger lika många passagerare per månad som vi flyger på ett år, så lyckas vi bäst i nästan hela världen med att lotsa besökare rätt, säger Maud Ekman som är Chef kommersiella system hos BRA.

Det är ett gediget arbete med ständiga förbättringar, helt utifrån kundernas behov, som ligger bakom att BRA nu lyckas bäst i nästan hela världen.

BRA uppgraderade strax innan jul sin sajt ytterligare, med ännu enklare flöden och inom kort kommer flygbolagets helt nyutvecklade APP, med för flygbranschen flera helt unika funktioner som gör hanteringen av resan ännu enklare.

Bild: Maud Ekman från BRA tar emot priset från Amadeus i Nice.

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Nytt direktflyg från Malmö till Sälen Trysils fyra skidorter med BRA i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Malmö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås Sälen Trysils fyra skidorter, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget att erbjuda flyg till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.

Direktflyg från fem städer till Skandinaviens största skidområde när BRA är först ut till nya Scandinavian Mountains Airport – Sälen Trysil22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Ängelholm, Växjö och Sveriges nyaste flygplats i Sälenfjällen: Scandinavian Mountains Airport. Med nya, klimatkompenserade direktflyget nås Skandinaviens största skidområde med fyra skidorter på cirka två timmar.

Nytt direktflyg från Växjö till Sälen Trysils fyra skidorter med klimatkompenserat flyg i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Växjö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås fyra skidorter i Sälen Trysil, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget med flygningar till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.

Nytt direktflyg från Göteborg till Sälen Trysils fyra skidorter med BRA i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Göteborg och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås Sälen Trysils fyra skidorter, Skandinaviens största skidområde på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget att erbjuda flygresor till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.