BRA får globalt pris för högst web-konvertering i flygvärlden

Flygbolaget BRA har mottagit flygbokningsjätten Amadeus globala pris för högst andel konvertering via sin sajt, bland alla Amadeusanslutna flygbolag i Europa, Amerika, Mellanöstern, Turkiet och Afrika.

Bild: Maud Ekman från BRA tar emot priset från Amadeus i Nice.

Konvertering handlar om förmågan att via design och smarta grepp lotsa sajtbesökare från att bara titta till att boka eller köpa.

Det handlar om enkel, intuitiv och begriplig design, smarta lösningar och smidiga system.

– Även om vi inte har de mängder av passagerare som andra flygbolag, som flyger lika många passagerare per månad som vi flyger på ett år, så lyckas vi bäst i nästan hela världen med att lotsa besökare rätt, säger Maud Ekman som är Chef kommersiella system hos BRA.

Det är ett gediget arbete med ständiga förbättringar, helt utifrån kundernas behov, som ligger bakom att BRA nu lyckas bäst i nästan hela världen.

BRA uppgraderade strax innan jul sin sajt ytterligare, med ännu enklare flöden och inom kort kommer flygbolagets helt nyutvecklade APP, med för flygbranschen flera helt unika funktioner som gör hanteringen av resan ännu enklare.

Bild: Maud Ekman från BRA tar emot priset från Amadeus i Nice.

BRA står för Braathens Regional Airlines. BRA flyger till flest orter av alla inrikesflygbolag: Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping (från Visby), Mora (från Ängelholm). BRA samarbetar med Finnair och flyger till Helsingfors från Umeå samt från Visby på sommaren. BRA flyger till Berlin från Växjö och till Lyon från Göteborg. Med sina 2,2 miljoner årliga passagerare, främst affärsresenärer, har BRA en svensk marknadsandel av inrikesflyget om cirka 30 procent och 40 procent på de linjer BRA trafikerar. Enligt Svenskt KvalitetsIndex var BRAs passagerare de nöjdaste inom svenskt flyg år 2016, 2017 och 2018. Från 1 april klimatkompenserar BRA för alla utsläpp som orsakas av bolaget. BRA är fortsatt enda flygbolaget som erbjuder alla resenärer att välja fossilfritt biobränsle vid bokning. Och redan år 2009 miljöcertifierades BRA, då som världens första passagerarflygbolag. BRA har nyligen bytt ut halva flygplansflottan till helt moderna och bränsleeffektiva propellerflygplan. Få flygningar görs på hög höjd och raka flygvägar prioriteras alltid. 2016 etablerades varumärket BRA efter en sammanslagning av flera regionala flygbolag som ingick samma svenska koncern, men bolagets flyg-DNA sträcker sig tillbaka till 1940-talets Braathens S.A.F.E. BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza, helägt av Per G Braathen och hans familj. www.flygbra.se

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Automatic 100 % climate compensation for all booked flights as from 1st of April 2019 – at no extra charge7.3.2019 13:29:49 CETPressmeddelande

Breaking news from the Swedish regional airline Braathens Regional Airlines Automatic 100 % climate compensation for all booked flights as from 1st of April 2019 – at no extra charge Only a year ago, the Swedish regional airline, Braathens Regional Airlines, launched the opportunity for every traveler to choose fossil-free biofuel when booking their tickets. Braathens Regional Airlines now takes the next step: To climate compensate all emissions from their flights, without any additional cost or effort for the traveler.