BRA gasar på: fler flyg från Ängelholm till Bromma

Från 7 januari 2019 sätter BRA in ytterligare en norgonavgång mellan Ängelholm och Stockholm Bromma på vardagar. Efterfrågan på flyg mellan Ängelholm Helsingborg och Stockholm Bromma har tilltagit en aning och fler väljer att flyga med BRA – därför lägger BRA till ytterligare en avgång med 72 stolar i vardera riktningen.

Väskor på bagagebandet på Bromma flygplats

Det blir samma flygplan som idag flyger mellan Ängelholm och Bromma, BRAs egen 72-sitsiga flygplan av typen ATR-72. Det är det effektivaste och klimatsmartaste turbopropellerflygplanet som finns för regionalflyg idag.

Den nya avgångstiden från Ängelholm till Stockholm Bromma blir 06.55 och från Bromma till Ängelholm klockan 18.45 måndag till fredag från januari och fram till slutet av mars 2019. Därefter startar sommartidtabellen för flyg mellan orterna.

Det blir samma priser och flygtider som idag gäller även för den nya avgången.

Totalt sett handlar det om 5800 fler flygstolar som blir tillgängliga mellan Ängelholm och Bromma.

Med BRA kan alla som vill, välja fossilfritt biobränsle vid bokningen.

Väskor på bagagebandet på Bromma flygplats

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.