BRA gasar på: fler flyg från Ängelholm till Bromma

Från 7 januari 2019 sätter BRA in ytterligare en norgonavgång mellan Ängelholm och Stockholm Bromma på vardagar. Efterfrågan på flyg mellan Ängelholm Helsingborg och Stockholm Bromma har tilltagit en aning och fler väljer att flyga med BRA – därför lägger BRA till ytterligare en avgång med 72 stolar i vardera riktningen.

Väskor på bagagebandet på Bromma flygplats

Det blir samma flygplan som idag flyger mellan Ängelholm och Bromma, BRAs egen 72-sitsiga flygplan av typen ATR-72. Det är det effektivaste och klimatsmartaste turbopropellerflygplanet som finns för regionalflyg idag.

Den nya avgångstiden från Ängelholm till Stockholm Bromma blir 06.55 och från Bromma till Ängelholm klockan 18.45 måndag till fredag från januari och fram till slutet av mars 2019. Därefter startar sommartidtabellen för flyg mellan orterna.

Det blir samma priser och flygtider som idag gäller även för den nya avgången.

Totalt sett handlar det om 5800 fler flygstolar som blir tillgängliga mellan Ängelholm och Bromma.

Med BRA kan alla som vill, välja fossilfritt biobränsle vid bokningen.

Väskor på bagagebandet på Bromma flygplats

BRA står för Braathens Regional Airlines. BRA flyger till flest orter av alla inrikesflygbolag: Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping (från Visby), Mora (från Ängelholm). BRA samarbetar med Finnair och flyger till Helsingfors från Umeå samt från Visby på sommaren. BRA flyger till Berlin från Växjö och till Lyon från Göteborg. Med sina 2,2 miljoner årliga passagerare, främst affärsresenärer, har BRA en svensk marknadsandel av inrikesflyget om cirka 30 procent och 40 procent på de linjer BRA trafikerar. Enligt Svenskt KvalitetsIndex var BRAs passagerare de nöjdaste inom svenskt flyg år 2016, 2017 och 2018. Från 1 april klimatkompenserar BRA för alla utsläpp som orsakas av bolaget. BRA är fortsatt enda flygbolaget som erbjuder alla resenärer att välja fossilfritt biobränsle vid bokning. Och redan år 2009 miljöcertifierades BRA, då som världens första passagerarflygbolag. BRA har nyligen bytt ut halva flygplansflottan till helt moderna och bränsleeffektiva propellerflygplan. Få flygningar görs på hög höjd och raka flygvägar prioriteras alltid. 2016 etablerades varumärket BRA efter en sammanslagning av flera regionala flygbolag som ingick samma svenska koncern, men bolagets flyg-DNA sträcker sig tillbaka till 1940-talets Braathens S.A.F.E. BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza, helägt av Per G Braathen och hans familj. www.flygbra.se

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Automatic 100 % climate compensation for all booked flights as from 1st of April 2019 – at no extra charge7.3.2019 13:29:49 CETPressmeddelande

Breaking news from the Swedish regional airline Braathens Regional Airlines Automatic 100 % climate compensation for all booked flights as from 1st of April 2019 – at no extra charge Only a year ago, the Swedish regional airline, Braathens Regional Airlines, launched the opportunity for every traveler to choose fossil-free biofuel when booking their tickets. Braathens Regional Airlines now takes the next step: To climate compensate all emissions from their flights, without any additional cost or effort for the traveler.