BRA lanserar direktflyglinje Malmö - Mallorca i sommar

Flygbolaget BRA lanserar en helt ny direktflyglinje mellan Malmö och Mallorca. Flygningarna går reguljärt mellan 15 juni och 3 augusti, med biljettpris från 998 kronor enkel resa, inklusive klimatskatt, övriga skatter och avgifter.

För de som ”hänger på låset” när resorna släpps imorgon onsdag, finns några enstaka platser för 848 kronor på första utresan och sista hemresan.

Som till BRAs alla flygningar är det möjligt att välja fossilfritt biobränsle vid bokning, till del av resan.

Det blir avgångar i båda riktningarna på lördagar med en flygtid på 3 timmar och 15 minuter. Från Malmö går flyget klockan 16:35 och från Mallorca klockan 21:10, lokal tid.

Mallorca är en av svenskarnas absoluta semesterfavoriter och är en av sommarens allra hetaste destinationer.

Bokning av flygbiljetter kan göras från och med nu via www.flygbra.se, via resebyråer eller olika nätresetjänster.

Flygningarna kommer att göras med BRAs jetflyg Avro RJ 85 med plats för 95 passagerare.

Ombord under resan kommer dryck, snacks och något enklare att äta att säljas, utan förbokning.

Om biobränsle med BRA

• Från april 2018 var BRA först i världen att erbjuda resenärer möjlighet att välja fossilfritt bobränsle vid bokning av sin flygresa. Nu väljer cirka en procent av BRAs resenärer biobränsle.
  • BRA erbjuder sina resenärer enhetspris på biobränsle motsvarande en timmas flygtid, för att möjliggöra förbokning. En timma är snittiden för en BRA-flygning, som oftast görs inrikes.
  • Biobränslet är idag cirka fyra till fem gånger dyrare än vanligt flygbränsle och minskar utsläppen med cirka 70 procent jämfört med vanligt jetbränsle.
  • Att välja biobränsle fungerar som att köpa grön el: Resenären beställer, betalar och flyger. BRA byter i efterhand ut ordinarie flygbränsle i större kvantiteter mot motsvarande mängd förbokat biobränsle.
  • För resa till Mallorca innebär det att cirka en tredjedel av det flygbränsle som förbrukas byts ut mot fossilfritt biobränsle i efterhand, för de som väljer detta vid bokning.

Mer om biobränsle med BRA https://www.flygbra.se/bra-hallbarhet/kop-biobransle/

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Nytt direktflyg från Växjö till Sälen Trysils fyra skidorter med klimatkompenserat flyg i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Växjö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås fyra skidorter i Sälen Trysil, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget med flygningar till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.

Nytt direktflyg från Malmö till Sälen Trysils fyra skidorter med BRA i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Malmö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås Sälen Trysils fyra skidorter, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget att erbjuda flyg till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.

Direktflyg från fem städer till Skandinaviens största skidområde när BRA är först ut till nya Scandinavian Mountains Airport – Sälen Trysil22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Ängelholm, Växjö och Sveriges nyaste flygplats i Sälenfjällen: Scandinavian Mountains Airport. Med nya, klimatkompenserade direktflyget nås Skandinaviens största skidområde med fyra skidorter på cirka två timmar.

Nytt direktflyg från Göteborg till Sälen Trysils fyra skidorter med BRA i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Göteborg och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås Sälen Trysils fyra skidorter, Skandinaviens största skidområde på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget att erbjuda flygresor till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.