BRA lanserar: Sommarflyg till Split från Malmö

Nu är det klart: BRA flyger till solsäkra Split från Malmö mellan maj och september. Från och med nu är det möjligt att boka klimatkompenserade flygresor med BRA från cirka 2400 kronor tur och retur.

Split

Flygbolaget BRA kommer att flyga mellan Malmö och Split, varje lördag, från den 30 maj till och med den 26 september.

- Kroatien är en svensk sommarfavorit sedan flera år med kort flygresa och därför blir det extra roligt att i sommar flyga dit med våra modernare jetflyg, säger Jim Hofverberg som är kommunikationschef för BRA.

- Önskemålen om Kroatien som flygdestination har varit många så vi tror att efterfrågan kommer att bli stor redan från start, så det gäller att vara snabb att boka, säger Jim

Flyger gör bolaget med de moderna jetflygplanen Embraer 190 med plats för 100 passagerare. Det är gott om benutrymme på mellan 79 till 101 centimeter (alltså upp till en meter) för varje person, beroende på var i planet man sitter. Stolsraderna ombord har endast två stolar på var sida av mittgången, till skillnad från de flesta andra utrikesflygen.

Flygtiden blir cirka 2 timmar och 20 minuter och avresor från Malmö blir det varje lördag klockan 07.50 lokal tid med ankomst till Split klockan 10.10. Från Split till Malmö går flygen klockan 19.15 och landar i Malmö klockan 21.30.

Alla utsläpp är alltid klimatkompenserade av BRA och de som önskar kan dessutom välja BRA:s Miljö Class, som inkluderar biobränsle, läs mer här: https://flygbra.se/bra-miljo-class/

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.