BRA överlägset punktligaste flygbolaget i världen: 93% av flygen på tid hittills i år

93 procents punktlighet för BRA hittills i år betyder att BRA toppar världsrankningen för flygbolags punktlighet överlägset. BRAs punktlighetsstatistik inkluderar alla avgångar, till samtliga orter i Sverige från årsskiftet fram till den första augusti. 93 % av flygen på tid är den bästa flygpunktligheten i världen.

På flygplatsen

Flygets punktlighet jämförs globalt utifrån ankomst eller avresa inom 15 minuter från schemalagd tid.

BRAs ankomstpunktlighet mellan 1 januari till 1 augusti 2019:

• 93,1 % av flygen anlände på tid inom 15 minuter.

Bland annat brittiska tidningen The Telegraph har listat världens punktligaste flygbolag. Varför BRA inte finns med i rankningen som kommer från FlightGlobal, som omfattar såväl stora som mindre reguljärflygbolag är okänt.

The world's most punctual airlines
(Punctuality of flights arriving with 15 minutes of their scheduled timings)

1. Copa Airlines - 89.79 per cent of flights on time
  2. airBaltic - 89.17%
  3. Hong Kong Airlines - 88.11%
  4. Hawaiian Airlines - 87.52 %
  5. Bangkok Airways - 87.16%

BRAs punktlighetsstatistik för avresor och ankomster följer varandra väl, eftersom det är ovanligt med orsaker längs själva resvägen som försenar ett flyg. Vanligaste förseningsorsaken för inrikesflyget i Sverige är väderrelaterade anledningar.

På flygplatsen

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Försvunna Brysselresenärer hittades i flygbolaget BRAs nya, nyinvigda men helgstängda lounge: kakförrådet länsades13.11.2019 09:49:03 CETPressmeddelande

Populärt väntrum: Under helgen som gick saknades plötsligt ett tiotal resenärer som skulle flyga med Brussels Airlines från Stockholm Bromma flygplats till Bryssel. Efter flera utrop och en stunds letande återfanns dock resenärerna i mörkret, i flygbolaget BRAs nya och nyinvigda men helgstängda lounge i flygplatsens gateområde.