BRA sätter in extraavgång Stockholm-Göteborg för drabbade tågresenärer

Kombinationen av banarbete och hög värme gör att tågtrafiken under helgen kommer att drabbas av stora störningar. Flygbolaget BRA märkte direkt av beskedet om störningar i tågtrafiken och alla platser på lördagsavgångarna mellan Stockholm och Göteborg blev omedelbart slutsålda. Då beslutade BRA sig för att undersöka vad som med kort varsel är möjligt att sätta in i form av extra kapacitet. Resultatet är en extra avgång på lördagen i båda riktningarna.

Extra avgång:

Bromma - Göteborg klockan 12.05

Göteborg - Bromma klockan 13.35.

Biljetterna finns nu ute till försäljning på flygbra.se och via resebyråer. Avgången kommer att flygas med en Fokker 50 med plats för 50 passagerare. På söndagen finns i skrivande stund ett antal biljetter kvar till försäljning, även om åtgången är stor också under söndagen.

– Vi gör vad vi kan för att hjälpa de resenärer som drabbas av tågkaoset under helgen och hoppas att andra aktörer som har möjlighet att hjälpa till gör detsamma, säger Emma Sandsjö, kommunikationschef för BRA.

För mer information, kontakta Emma Sandsjö, 076-555 74 03, eller emma.sandsjo@flygbra.se

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Nytt direktflyg från Växjö till Sälen Trysils fyra skidorter med klimatkompenserat flyg i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Växjö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås fyra skidorter i Sälen Trysil, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget med flygningar till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.