BRA utökar flygtrafiken mellan Kalmar och Stockholm

Med start från och med lördagen den andra november, utökar BRA sin flygtrafik mellan Kalmar och Stockholm Bromma med två helt nya helgavgångar – en i vardera riktningen.

På lördagar tillkommer en avgång från Bromma till Kalmar klockan 15.25 och på söndagar tillkommer en avgång från Kalmar till Stockholm Bromma klockan 11.50.

Flygningarna kommer att göras med BRAs klimateffektiva ATR med plats för 72 passagerare.

Alla flygresor är alltid klimatkompenserade med BRA och de som önskar kan enkelt välja fossilfritt biobränsle vid biljettbokningen.

Anledningen till utökningen är Kalmarbornas önskemål om flyg som förlänger weekendmöjligheterna för resor till huvudstaden och vidare ut i Sverige via Bromma flygplats.

- Vi lyssnar på våra resenärer och efter att vi tittat på reseutvecklingen över tid gör vi nu bedömningen att en extra avgång mellan Kalmar och Bromma under helgerna är helt rätt, säger Ulrika Matsgård som är kommersiell chef för BRA.

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Försvunna Brysselresenärer hittades i flygbolaget BRAs nya, nyinvigda men helgstängda lounge: kakförrådet länsades13.11.2019 09:49:03 CETPressmeddelande

Populärt väntrum: Under helgen som gick saknades plötsligt ett tiotal resenärer som skulle flyga med Brussels Airlines från Stockholm Bromma flygplats till Bryssel. Efter flera utrop och en stunds letande återfanns dock resenärerna i mörkret, i flygbolaget BRAs nya och nyinvigda men helgstängda lounge i flygplatsens gateområde.