Bra vibrationer i BingoLotto

Kikki Danielsson är aktuell med julskivan "Christmas Card From A Painted Lady", ett musikaliskt fyrverkeri där olika stilar och influenser mixas lätt och elegant.

Imitatören Jörgen Mörnbäck började som lärjunge hos Bosse Parnevik 1979 och har imiterat storheter såsom Ingvar Carlsson, Carl Bildt, Sven Melander, Björn Skifs, Glenn Hysén, Carl XVI Gustaf, Göran Persson, Carl-Einar Häckner, Lasse Brandeby och många många fler.

Sveriges okrönta country- och dansbandsdrottning Kikki Danielsson har deltagit totalt nio gånger i den svenska Melodifestivalen och två gånger i Eurovision Song Contest: 1982 med Chips och 1985 solo med bidraget "Bra vibrationer", som slutade på tredje plats.

Dessutom uppträder en av Sydsveriges mest populära artister – Danne Stråhed, med ett förflutet i Wizex och glödheta The Chinox.

Som kapellmästare för kvällen ser vi pianisten med guldfingrarna, notekvilibristen Mattias Bylund. Bakom bingotrumman står mannen med räkorna – Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – söndag 18 december kl 18 i TV4.