Bra vibrationer i BingoLotto

Kikki Danielsson är aktuell med julskivan "Christmas Card From A Painted Lady", ett musikaliskt fyrverkeri där olika stilar och influenser mixas lätt och elegant.

Imitatören Jörgen Mörnbäck började som lärjunge hos Bosse Parnevik 1979 och har imiterat storheter såsom Ingvar Carlsson, Carl Bildt, Sven Melander, Björn Skifs, Glenn Hysén, Carl XVI Gustaf, Göran Persson, Carl-Einar Häckner, Lasse Brandeby och många många fler.

Sveriges okrönta country- och dansbandsdrottning Kikki Danielsson har deltagit totalt nio gånger i den svenska Melodifestivalen och två gånger i Eurovision Song Contest: 1982 med Chips och 1985 solo med bidraget "Bra vibrationer", som slutade på tredje plats.

Dessutom uppträder en av Sydsveriges mest populära artister – Danne Stråhed, med ett förflutet i Wizex och glödheta The Chinox.

Som kapellmästare för kvällen ser vi pianisten med guldfingrarna, notekvilibristen Mattias Bylund. Bakom bingotrumman står mannen med räkorna – Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – söndag 18 december kl 18 i TV4.

John Lundvik i BingoLotto15.1.2019 11:43Pressmeddelande

På söndag bjuder programledare Rickard Olsson in artisten och låtskrivaren John Lundvik till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund. Artisten, sångaren och låtskrivaren John Lundvik fick han sitt stora genombrott 2010 efter att tillsammans med Jörgen Elofsson skrivit Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllopsgåva "When You Tell The World You're Mine". Låten framfördes av Björn Skifs och Agnes och kom att nå stora framgångar på Svensktoppen. John är aktuell med bidraget Too late for love i Melodifestivalen 2019. Rickard Olsson är kvällens programledare och BingoLottos husband leds av Mattias Bylund. BingoLotto – Söndag 20 januari kl. 18 i TV4.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201823.12.2018 20:03Pressmeddelande

Bästa Uppesittaren sedan år 2000 och tredje bästa någonsin. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 52 miljoner kronor till svenskt föreningsliv så att barn, unga och alla andra kan få vara en del av en meningsfylld fritid och få känna gemenskap och trygghet! Och detta på en enda kväll. Andra spelbolag marknadsför brett att man bidrar med mindre pengar än så på hela året och då är det kanske lätt att glömma bort föreningarnas egna spelbolag Folkspel som bidrar med hela 170 miljoner kronor senaste året där det som bäst behövs.