Bra vibrationer i BingoLotto

Kikki Danielsson är aktuell med julskivan "Christmas Card From A Painted Lady", ett musikaliskt fyrverkeri där olika stilar och influenser mixas lätt och elegant.

Imitatören Jörgen Mörnbäck började som lärjunge hos Bosse Parnevik 1979 och har imiterat storheter såsom Ingvar Carlsson, Carl Bildt, Sven Melander, Björn Skifs, Glenn Hysén, Carl XVI Gustaf, Göran Persson, Carl-Einar Häckner, Lasse Brandeby och många många fler.

Sveriges okrönta country- och dansbandsdrottning Kikki Danielsson har deltagit totalt nio gånger i den svenska Melodifestivalen och två gånger i Eurovision Song Contest: 1982 med Chips och 1985 solo med bidraget "Bra vibrationer", som slutade på tredje plats.

Dessutom uppträder en av Sydsveriges mest populära artister – Danne Stråhed, med ett förflutet i Wizex och glödheta The Chinox.

Som kapellmästare för kvällen ser vi pianisten med guldfingrarna, notekvilibristen Mattias Bylund. Bakom bingotrumman står mannen med räkorna – Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – söndag 18 december kl 18 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.