Brago blir ekologisk

Svenskarnas favoritkex blir en grön valbarhet. Nu lanseras Brago Eko som är bakad på ekologiska ingredienser.

Efterfrågan på ekologiska produkter och mer hållbara alternativ ökar i Sverige. Nu lanseras Brago Eko - den ekologiska varianten av familjens favoritkex. Brago Eko är bakad på ekologiska ingredienser.

- Vi ser en stark ekotrend bland konsumenter och efterfrågan på ekologiska produkter i kategorin kex och kakor växer snabbt. Brago Eko är ett exempel på hur vi förändrar vårt sortiment och stärker vårt ekologiska utbud, säger Stina Petrini, CSR- och Kommunikationschef på Orkla Confectionery & Snacks Sverige.

Brago är en klassiker och svenska folkets vardagsfavorit i kexhyllan. De spröda mördegskexen med den milda vaniljsmaken har funnits sedan 1953. Brago-familjen består av Brago Original, Brago Choklad, Brago Eko, Brago Bokstavskex, Brago Kaneldröm och Bravo Sifferkex.