Branäs och Kungsberget öppnar boendebokningen för 2019/20

Torsdag 2 maj öppnar Branäs och Kungsberget bokningen för säsongen 2019/20. Efterfrågan är stor på de populäraste perioderna och med både pris- och snögaranti är bokningen trygg för gästen.

Idag torsdag 2 maj öppnar Branäsgruppen boendebokningen för säsongen 2019/20. Efterfrågan är stor för de populäraste perioderna och på huvudkontoret i Karlstad har bemanningen på resesäljavdelningen stärkts upp inför släppet.

-Under säsong är vi upp till 22 personer på resesäljavdelningen. Under barmarkssäsongen är vi normalt fyra personer men den här veckan när vi släpper boendena bemannar vi upp och är åtta personer säger William Eriksson, resesäljchef för Branäsgruppen.

Normalt ligger andelen webbaserade bokningar på 80%. De bokningar som kommer in under första halvan av bokningsperioden är ofta från stammisar som vet exakt vad de vill ha och andelen webbokningar är något högre.

-Även om de flesta som bokar så här tidigt vet exakt vad de vill ha så är det en del som vill ringa in och ha en personlig kontakt. Man vill ha en bekräftelse på att allt är exakt så som man önskar och man vill prata lite om kommande nyheter fortsätter William Eriksson.

Branäsgruppen arbetar målmedvetet för att bli bäst på snö. Som ett led i det arbetet erbjuder företaget alla gäster en snögaranti som innebär pengarna tillbaka om det mot all förmodan inte finns möjligheter till skidåkning vid det bokade datumet.

Branäsgruppen har dessutom en av branschens generösaste prisgarantier för att skapa trygghet hos gästen. Kortfattat går garantin ut på att gästen aldrig kommer att hitta "Sista minutenpris" eller annan kampanj utan kan känna trygghet i att det angivna priset är det lägsta priset.

-Vi arbetar ständigt med kundupplevelsen på våra webbplatser med målet satt att ytterligare öka andelen webbokningar. Kombinerat med en aktiv och förstärkt resesäljavdelning siktar vi på att i Branäs ha en beläggning på 25% före midsommar tillägger Mikael Elford, försäljnings- och markandschef för Branäsgruppen.