Brand i sopbil

Under onsdagmorgonen började det brinna i avfallet i en sopbil. Bilen befann sig i Skäggetorp. Föraren agerade snabbt och inga personer har skadats. Räddningstjänsten kunde släcka branden via ett uppborrat hål i bilens tak.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se (http://tekniskaverken.se/)

Uppdatering: Arbetsplatsolycka på Gärstadverket8.8.2019 17:21:10 CESTPressmeddelande

Uppdatering 14 augusti Tillståndet för den person som i torsdags, den 8 augusti, skadades i samband med en fallolycka på Gärstadverket i Linköping, är fortfarande kritiskt. Det var i samband med ett underhållsarbete som en anställd till den entreprenör som Tekniska verken anlitar, föll ca 20 meter och skadade sig svårt. Polisen, Arbetsmiljöverket och Tekniska verken gör alla egna utredningar av olyckan. Uppdatering 8 augusti Vid 13 tiden idag inträffade det en arbetsplatsolycka på Gärstadverket i Linköping. Det var en fallolycka där en entreprenör till Tekniska verken föll ca 20 meter i samband med underhållsarbeten. Polis och räddningstjänst larmades. Den skadade personen fördes i ambulans till Universitets sjukhuset i Linköping. Polisen har påbörjat en utredning. Olyckan är anmäld till arbetsmiljöverket och Tekniska verken har påbörjat en intern utredning. I samband med olyckan sattes arbetet igång enligt Tekniska verkens krisrutiner. Debriefing har genomförs med både den egna person