Brand i sopbil

Under onsdagmorgonen började det brinna i avfallet i en sopbil. Bilen befann sig i Skäggetorp. Föraren agerade snabbt och inga personer har skadats. Räddningstjänsten kunde släcka branden via ett uppborrat hål i bilens tak.

Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se (http://tekniskaverken.se/)

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Prisjusteringar för hushållsavfallstjänster22.1.2019 16:47:25Pressmeddelande

Från och med 1 mars 2019 höjs taxan för sophämtning i Linköping med 5 procent på grund av ökade kostnader. Avgiften, som har varit oförändrad sedan 2008, höjdes med 6 procent den 1 april 2018 och för att täcka kostnaderna och den fortsatta utvecklingen av verksamheten sker nu det planerade steg två. Avgiften har legat under riksgenomsnittet och kommer fortsätta att göra det även efter årets höjning av taxan.