Brand i sophög på Gärstad

Tidigt på måndagsmorgonen började det brinna i en sophög vid Gärstadverket. Räddningstjänsten tillsammans med personal från Tekniska verken arbetar med att få det sista av brandhärden under kontroll. Norra delarna av Linköping, kanske främst Tornbyområdet och Skäggetorp, kan känna av brandröken.

Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00 info@tekniskaverken.se tekniskaverken.se tekniskaverken.se/om-oss/press/

Abonnera på våra pressmeddelanden.