Branschlegend ansluter till Consid Stockholm

It- och digitaliseringslegenden Pelle ”Soft” Johansson rekryteras till Consid för att arbeta med teknisk arkitektur och innovation. Han kommer närmast från appbolaget Aplexa, där han var vd.

Pelle "Soft" Johansson.

För en hel generation utvecklare och it-tekniker är han kort och gott ”Pellesoft”. Namnet kommer från den ledande .NET-community som han skapade och som fostrat många studenter, programmerare och utvecklare i Sverige. Dåtidens Pellesoft.se sponsrades av Microsoft och var under en lång tid även go-to platsen för såväl Microsoftanställda som alla .NET utvecklare i branschen. Nu rekryteras han till it- och kommunikationsföretaget Consid där han kommer att jobba med teknisk arkitektur och innovation.

- Pelles erfarenhet och gärning inom Microsoftsammanhang kommer att gynna oss, alla våra kollegor runt om i landet och inte minst alla våra kunder. En kanonrekrytering, säger Martin Edenström ansvarig för Consid i Stockholm om tillskottet.

Pelle Johansson har gedigen erfarenhet från IT-branschen. Han har jobbat med digitala strategier, innovationer, ledarskap, affärsutveckling och projektledning i drygt tjugo år, varav de senaste fem åren inom egen verksamhet att digitalisera elnätsbolaget Ellevio samt som vd för appbolaget Aplexa.

- Min verktygslåda, tillsammans med Consids otroliga kunskap, tror jag kommer bli en fantastisk kombination! Jag vill förstå utmaningar, hitta lösningar, paketera och skapa projekt som gör det där lilla extra, säger Pelle Johansson.

Pelle Johanssons uppdrag blir att vara att stärka och leda kundernas digitala förmåga i deras affär hos både befintliga och nya kunder.

- Att digitalisera företag är något som pågått länge, men många har svårt att lyckas med det på egen hand. Med vår erfarenhet och expertis kan vi se till att genomföra transformationen fortare och med mindre friktion. Vi kan hjälpa kunderna att undvika de fällor som andra redan fastnat i och på så sätt också skapa fler och nya otroligt spännande affärer och uppdrag, säger Pelle Johansson.

Pelle Johansson är född 1966 och bor sedan åtta år på Lidingö i Stockholm tillsammans med sambon Helena och två barn.

- Jag är otroligt laddad inför att få börja på Consid och ta del av kunskapen och energin för att tillsammans se hur vi kan göra skillnad hos våra kunder, avslutar Pelle Johansson.

Pelle "Soft" Johansson.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Nyköping, Göteborg, Halmstad, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Kalmar, Ljungby, Värnamo, Växjö, Jönköping, Borås, Karlstad, Gävle och Sundsvall. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag över 1 000 anställda och omsätter över en miljard kronor. Läs mer på www.consid.se.

Digital transformation, Mobilitet och apputveckling, Marknadsföring och kommunikation,

Digitala tjänster, e-handel & plattformar och Utbildningar.