Bränsledroppen faller!

Kan ni höra bränsledroppen falla? Människor som har landets kanske viktigaste jobb. Men som trots det inte kan göra rätt för sig. Människor som inte sätter nog värde på sitt jobb för att vara ärliga mot dem som har givit dem jobbet. Människor som dealar och donar och vänder ut och in på själva marginalerna för begreppet demokrati. Det är Bensinupproret ni hör...

Kan ni höra bränsledroppen falla?

Vilka är det?

Jo, det är de politiker som ingår i vår regering. Svea rikes, av folket valda, regering. Vars agerande orsakar det svagaste och samtidigt starkaste av alla ljud. Det ljudlösa ljudet av en droppe som i ultrarapid faller med ett olycksbådande gnistrande mot den intet ont anande landsvägen nedanför.

Droppen av uppdämd besvikelse och dyrt kluckande skattetrycksbensin. Droppen av rättmätig vrede. Som bara är den första. Droppen som tagit många år på sig att tillsammans med tusen och tusen andra droppar bilda en fördämning som håller på att brista.

Fördämningen stavas Bensinupproret 2.0 och är en reservoar av tillbakahållen ilska över ständiga skattepålagor på bensin och diesel. Den första droppen är den minsta. Sen kommer syndafloden ,kära makthavare. För nu har 0,7 miljoner invånare i konungariket fått nog. Så många medlemmar har nämligen gruppen Bensinupproret 2.0 samlat sedan starten i våras. Över sommaren har proteströrelsen vuxit till att omfatta nära tre gånger Miljöpartiets väljarskara senaste valet.

Ändå är det just Miljöpartiet, stött av bland annat det tidigare landsbygdspartiet Centern, som styr i Sverige. Åtminstone när det gäller det mesta som handlar om miljö. I synnerhet när det gäller skatter eller andra pålagor och förslag och förordningar som försvårar för många av landets invånare.

Jo, och inga nej nu. Så är det. Det vet ”vanligt folk”, som det brukar heta.

Uppmanas vi inte förbjuda dieselbilar från att köra in i Stockholm så antas vi lätt kunna åka några mil och storhandla i vår lådcykel, som om en sådan var husmansbröd i vart och vartannat hushåll och som kostar som en helt okej begagnad bil.

Eller så ska det inrättas ett antal miljözoner baserade på gissningar om miljön 20 år framöver. Och så ska det förbjudas alla andra än Euro 6-fordon i de här zonerna som gärna kan övervakas bäst det går av parkeringsvakter eller ännu hellre bevakningskameror.

Som om det fullständiga övervakningssamhället inte redan var nära nog.

Demokratin är satt ur spel när majoriteten som har lyckats ta sig till valurnorna plötsligt upptäcker att en radikal minoritet styr. Åtminstone i många frågor som är väldigt viktiga för att vardagen ska fungera, vilket till stor del åstadkoms med hjälp av fordon, som till största delen drivs av diesel eller bensin.

Man kan rabbla siffror och indexeringar hit och dit men till slut handlar det om en enda, väldigt viktig, sak: vi måste ha politiker som vi kan lita på. Som faktiskt gör det som de flesta hårdbeskattade svenskar med betydligt lägre löner lyckas åstadkomma. Varje dag.

Att sköta sitt jobb.

Låter det svårt? Ta och prova.

Röstar vi på ett parti så vill vi inte att en radikalt motsatt politik börjar föras så snart valkvällsbubblet är urslurkat och konfettin börjar sopas bort från golven. Vi vill inte ha politiker som tror sig veta bättre än de flesta av dem som har givit dem jobbet.

Det är på det här sättet som demokratin kryphålsvägen sätts ur spel och politikerföraktet växer som en våg av uppdämd ilska.

Hör ni droppen falla politiker? Om ni tar pamfletterna och floskeltabellerna ur öronen och drar ut skattepålagsblanketterna ur hjärnan för en stund?

Det är fortfarande inte för sent att stoppa den. Droppen som är första tecknet på att bränslebägarn håller på att rinna över.

Men då krävs det att ni faktiskt gör ert jobb. På riktigt, och inte bara som en radikaliserad grupp miljöpartister vill.

Sänk bränsleskatten!!!

Undertecknat

BENSINUPPRORET 2.0

Föreningen upprors välkända märke

Vårt krav är att inget drivmedel kostar mer än 12 kr litern och att Sverige är världsledande i utveckling av fossilfria bränslen. Att vi i Sverige är självförsörjande på bio-drivmedel och att dessa drivmedel (bio-bensin och bio-diesel) ska kunna användas i vanliga bensin- och dieselbilar utan konvertering. För att det ska kunna bli verklighet så måste vi redan nu lägga om drivmedelsbeskattningen.

Detta för att staten inte ska vara beroende av dessa inkomster och för att sända en tydlig signal till branschen att vi satsar på förbränningsmotorn och bio-drivmedel. På detta sätt kan vi också vara med och påverka användningen av fossila drivmedel även globalt då vi i så fall har färdiga lösningar och produkter som vi kan exportera till de länder som idag använder väldigt stora mängder fossilt bränsle.

The worlds fastest growing Facebook group takes to the streets of Stockholm10.9.2019 00:33:52 CESTPress release

On Friday, September 20, the Gasoline Uprising will gather for a mass demonstration in Stockholm. We are doing this to send a clear message to the Swedish government and parliament, it has become unreasonably expensive to refuel the car, now we have had enough. We will gather at Sergel's square and then go towards the Riksdag to submit our demands that the tax on fuel be reduced by 30%.