Bremen – ny medlem i Magic Cities Germany
Peter Siemering, VD för marknadsföring och turism på WFB Wirtschaftsförderung Bremen:
– Vi är så glada över att delta i detta mångåriga samarbetsprojekt mellan tyska städer och vi ser fram emot ett fruktbart samarbete med framgångsrika, internationella marknadsföringsevent och viktiga impulser.
Hansastaden Bremen är en av Tysklands mest kända och populära turiststäder – mycket tack vare bronsstatyn som avbildar Stadsmusikanterna från Bremen samt det historiska rådhuset och den runt tio meter höga Rolandstatyn som båda utnämndes till UNESCO-världsarv år 2004. I sommar firar Bremen stadsmusikanternas 200:e födelsedag och bjuder in alla att delta i det stora jubileumsfirandet.
Efter Hannover Marketing und Tourismus GmbH:s utträde år 2018 består marketingkooperationen Magic Cities Germany nu åter av tio starka stadspartner: Dresden, Düsseldorf, Frankfurt am Main, Hamburg, Köln, Leipzig, München, Nürnberg, Stuttgart och nytillskottet Bremen.
Armin Dellnitz, styrelseordförande för Magic Cities e.V. och VD för Stuttgart-Marketing GmbH:
– Kärnan i vårt samarbete är en fokuserad, gemensam presentation under reselandet Tysklands paraply på den internationella marknaden. Vi utbyter dessutom erfarenheter kring fler och fler temaområden och använder oss av de synergier som uppstår. Det förtroliga utbytet kollegor emellan och jakten på gemensamma problemlösningar har kommit att uppta en allt större del av samarbetet.
Sedan 2018 fokuserar Magic Cities Germany sin marknadspåverkan till den kinesiska marknaden. Denna strategi kommer att fortsätta under 2019 i tätt samarbete med Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT).
Petra Hedorfer, styrelseordförande för Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT), förklarar:
– Med 2,9 miljoner övernattningar per år är Kina den viktigaste asiatiska källmarknaden för tysk incomingturism. De kinesiska turisternas förkärlek för rundresor, kultur och shopping gör samtidigt Kina till den mest betydande framtidsmarknaden för medlemsstäderna i Magic Cities Germany.
Som ett led i den gemensamma marknadsföringen kommer den framgångsrika kampanjen på en av Kinas största online-travel-plattformar, Ctrip, att fortsätta under 2019. Kampanjen bidrar till att skapa en positiv image av reselandet Tyskland och ökar igenkänningsgraden för de enskilda tyska städerna i Kina.
Kontakt:
Magic Cities Germany e.V.
c/o Tourismus+Congress GmbH Frankfurt am Main
Kaiserstraße 56
60329 Frankfurt am Main, Tyskland
Telefon +49 69 212 31443
Fax +49 69 212 30776
magic-cities@infofrankfurt.de
www.magic-cities.com
Nyckelord
Kontakter
Gustav SvärdPress- och webbansvarig
Tel:+46 8 665 18 85gustav.svaerd@germany.travelBilder
Om
Tyskland - Det vänliga semesterlandet
På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
En hyllning till romantiken, naturen och konsten24.4.2024 10:52:50 CEST | Pressmeddelande
Kala träd i isiga vinterlandskap, ruiner täckta av murgröna, himmel över det stormfyllda Östersjön och människor som begrundade naturen. Det var några av Caspar David Friedrichs favoritämnen. I sina teckningar och målningar fångade konstnären inte bara landskap, utan också de stämningar och känslor som låg bakom dem.
Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande
Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.
Save the date – DZT arrangerar Dagen för barriärfri turism för tolfte året i rad den 6 mars 2024 under turistmässan ITB Berlin.23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Under den 12:e Dagen för barriärfri turism (Tag des barrierefreien Tourismus) presenterar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) nationella och internationella experter som avhandlar strategier och best practices på temat inkluderande resor.
Europamästerskapet 2024 i Tyskland ger positiva effekter för tysk incomingturism23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Från den 14 juni kommer allt i Tyskland att handla om EM 2024. Till arenorna där de 51 matcherna utspelas välkomnar man 2,7 miljoner besökare och i fanzonerna räknar man med runt sju miljoner deltagare. EM kan generera en fyraprocentig ökning av övernattningsvolymen för tysk incomingturism.
Positivt resultat för reslandet Tyskland 2023 – DZT-prognos ser ytterligare tillväxtchanser för tysk incomingturism under 202423.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Europa är fortsatt den viktigaste källmarknaden – stark återhämtning från Asien och Nordamerika – kulturella höjdpunkter och UEFA EURO 2024 samt brett utbud av natursemestrar som ökar internationell efterfrågan
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum