Brett sportutbud på puben via Allente

Tv-distributören Allente, sammanslagningen av Viasat och Canal Digital, har ingått ett samarbete med sportplattformen StayPublic. Allente kan nu som enda distributör erbjuda offentlig visningslicens för StayPublics breda portfölj av internationell, nationell och lokal sport. “StayPublics portfölj av sportsändningar är otroligt intressant både för den som vill följa en stor liga som Ligue 1, eller det lokala bandylaget,” säger Martin Askatraud, säljchef för B2B, på Allente.

Foto: StayPublic

Allente har i dag ingått ett partnerskap med StayPublic, som innebär att Allente som enda distributör kan erbjuda licens för offentlig visning av plattformens sportsändningar. StayPublic visar över 3.000 matcher årligen från Franska Ligue 1, ATG Hockeyettan, Elitserien i Bandy, Bandyallsvenskan, Elitettan Fotboll, Ettan Fotboll, Svenska Basketligan, Svenska Superligan i Innebandy, Innebandyallsvenskan och Padel-Television.

”StayPublics portfölj av sportsändningar är otroligt intressant både för den som vill följa en stor liga som Ligue 1, eller det lokala bandylaget. Vi ser fram emot att få rulla ut sändningarna brett på svenska pubar och sportbarer under året tillsammans med StayPublic,” säger Martin Askatraud, säljchef för B2B på Allente.

”Väldigt kul att kunna presentera ett samarbete med Allente, som är den marknadsledande aktören inom offentlig visning i Norden. Vi når ut till en större marknad - och tillsammans skapar vi långsiktigt värde för våra kunder. Så att alla kan visa sitt favoritlags matcher i offentlig visningsmiljö," kommenterar Filip Forslund, Commercial Manager för StayPublic.

Mer information om visningslicenser för StayPublics sändningar: https://www.allente.se/foretag/offentlig-visning/staypublic/

Foto: StayPublic

Allente är en nordisk tv-distributör som erbjuder tv-lösningar av hög kvalitet via satellit och bredband till över en miljon kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I Sverige erbjuder man även bredbandslösningar, utan tv-paket. Företaget grundades i maj 2020 efter en sammanslagning av Canal Digital och Viasat Consumer. Allente har huvudkontor i Stockholm och Oslo, VD är Jonas Gustafsson. Företaget ägs 50/50 av Telenor Group och NENT Group.

Prisbelönt tv-box lanseras på svenska marknaden22.2.2022 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Den nordiska tv-distributören Allente, sammanslagningen av Viasat och Canal Digital, lanserar nu sin tv-box Allente 1. Boxen var en av de första att integrera Google Common Broadcast Stack i en Androidbaserad tv-box, vilket innebär att den är en del av Googles ekosystem av röst- och tv-tjänster. Allente 1 lanseras i de nordiska länderna under 2022, med start i Sverige idag. “Lanseringen av Allente 1 är en viktig milstolpe för oss, våra kunder och våra partners”, säger Allentes teknologichef Jon Espen Nergård.

6 månaders fullbetald föräldraledighet ska attrahera talanger hos Allente21.1.2022 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Tv-operatören Allente, en sammanslagning av Viasat och Canal Digital, erbjuder sina anställda i Sverige att behålla 100% av sin lön i upp till sex månader vid föräldraledighet. Detta som ett sätt att attrahera och behålla talanger på en snabbrörlig arbetsmarknad, och samtidigt bidra till ökad jämställdhet. "Få saker i livet är så stora som att få barn, och vi vill göra det möjligt för våra medarbetare att ta ut en ordentlig föräldraledighet. Vi hoppas att vi kan uppnå en bättre jämställdhet genom att erbjuda samma villkor för alla anställda, oavsett hur familjesammansättningen ser ut", säger Elisabeth Monrad-Hansen, HR-chef på Allente.