Bring Citymail får ny HR- och Hållbarhetschef

Bring Citymails nya HR- och Hållbarhetschef heter Jannike Ringvide. Jannike kommer närmast från MTR-koncernen där hon varit HR-chef sedan 2010.

- Jannike kommer vara en stor tillgång för Bring Citymail. Vi verkar i en föränderlig värld och vårt arbete med att skapa en säker och hållbar arbetsplats, där alla medarbetare är lika värda är en förutsättning för att vi ska lyckas som företag. Hennes kunskap och erfarenheter från MTR kommer på ett bra sätt stärka oss i vårt arbete mot att bli ett ännu mer hållbart företag, säger vd Patrik Östberg

- Bring Citymail är ett spännade företag som verkligen satsar på sina medarbetare och ser människors olikheter som en styrka. För mig är medarbetarna företagets viktigaste tillgång och jag ser fram emot att få vara en del av Bring Citymail och deras arbete med hållbarhet, säger Jannike Ringvide

Jannike Ringvide tillträder sin tjänst i oktober 2016.

För mer information kontakta:

Patrik Östberg, VD Bring Citymail, 070 – 260 07 45

Adam Leth, Informationschef Bring, 070 – 789 78 50