Bring distribuerar tidningen Metro i Storstockholm

Bring vann nyligen Metro Sveriges förtroende att distribuera tidningen Metro till utlämningsplatser i Storstockholm, avtalet gäller under två år.

Metros ställ med gratistidningar är väl spridda runt om i Storstockholm, Bring ser till att tidningarna finns på plats innan kl 6 på morgonen, måndag till fredag.

- Metro ska ge gratis nyheter i rätt tid och finnas där stockholmarna finns. Hög kvalitet och trygghet i leveranserna är affärskritiskt för oss, vi har valt Bring eftersom de lyssnade till våra specifika behov, säger Leif Eliasson, vd Metro Sverige.

Metros mål är att alltid finnas där läsarna finns i Stockholms-, Göteborgs- och Malmöregionerna.

- Metro har sedan starten -95 varit skickliga att hitta nya distributionsvägar. Det är väldigt roligt att jobba tillsammas med detta för ögonen. Vi har hittat ett smart sätt att distribuera snabbt under natten, i stor skala i hela Stockholmsregionen, säger Patrik Östberg, vd Bring Citymail.

Patrik Östberg, vd Bring Citymail, +46 70 260 07 45, patrik.ostberg@bringcitymail.com
Leif Eliasson, vd Metro Sverige, leif.eliasson@metro.se

Bring Bring löser vardagslogistiken åt små och stora verksamheter i Norden. Vi hjälper dig att effektivt transportera, lagerhålla och leverera. Med ett helhetserbjudande inom paket, gods, termo, lager, bud och post kan Bring bistå din verksamhet med små och stora uppdrag i Sverige och därifrån till eller från övriga världen. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för er – till er eller direkt till era kunder. bring.se