Bring erbjuder paketutlämning via kollektivtrafiken

17.6.2016 07:00 | Bring

Snart kan stockholmarna hämta sina paket vid tunnelbanan. Bring kommer att genomföra ett pilottest av paketautomater vid Gullmarsplan, Tekniska högskolan och pendeltågsstation i Spånga. Där kommer resenärerna själva hämta sina paket från och med i mitten på juni 2016.

Sedan i november 2015 har Bring haft 11 paketautomater utplacerade i Stockholmsområdet. Utfallet har varit mycket gott.

– Det är framförallt enkelt, snabbt och smidigt att hämta ut sitt paket i en automat, utan att behöva stå i kö. Vår undersökning visar att många nöjda mottagare tycker om Brings paketautomater berättar Tobias Åbonde ansvarig för konsumentleveranser på Bring.

Undersökningen visar dessutom att at Brings automater är trafikdrivande, och att nästan 50 procent som hämtar ett paket i automaten passar på att handla något i de närliggande butikerna.

– Vi på Bring är mycket nöjda med att få den här möjligheten. För oss är det en fördel att placera våra automater på platser där många människor passerar varje dag. Större valfrihet vid leverans ger en bra köpupplevelse och gör nätbutikerna mer attraktiva säger Tobias Åbonde.

Placeringen av automaterna har hittills främst varit i matbutiker, på serviceställen och andra platser som konsumenterna associerar med paketutlämning. I och med samarbetet med SL öppnar Bring upp nya möjligheter för ytterligare ett ännu bättre leveransvillkor för alla Stockholmare.

Tobias Åbonde, ansvarig för konsumentleveranser Bring Norden. 070-975 51 99

Fakta om paketautomater

Automaterna placeras mot en vägg och är därför yteffektiva. Påfyllnaden sker framifrån och all pakethantering sköts av Bring. Kundservice sker digitalt eller telefonledes direkt med Bring. Automaterna är skalbara, vilket innebär att de vid behov kan utökas med fler luckor i önskade storlekar. Via de nätbutiker som är anslutna till automaterna kommer du som kund själv kunna välja vart du vill hämta ditt paket. Bring hanterar paketen i automaterna helt i egen regi.