Bring får stort distributionsuppdrag för ICA

10.5.2016 09:00 | Bring

ICA utvidgar sin affär med Bring Frigo och tecknar nytt flerårigt avtal om distribution till 70 butiker i Storstockholm. Uppdraget startar upp i oktober och i avtalet ingår även transporter från ICAs enhet i Västerås och inhämtningar från leverantörer till ICA.

”Vi är mycket glada över att ICA ger oss nya uppdrag. Bring Frigo har under de senaste åren intensivt utvecklat våra tempererade distributionstjänster runt om i Sverige och detta uppdrag ser jag som ett ytterligare bevis på att vi har en mycket stark och konkurrenskraftig lösning för denna typ av uppdrag” kommenterar Håkan Nilsson, VD Bring Frigo. ”Sedan har jag också förstått att Brings miljöarbete och vår historik med hög kvalitet i våra andra uppdrag för ICA varit viktiga parametrar i  ICAs beslut” säger Håkan

Håkan Nilsson, vd Bring Frigo AB 042 - 17 80 00