Bring förlänger sitt samarbete med svensk landslagshandboll

Inför de svenska herrarnas avgörande VM-kvalmatch mot Nederländerna meddelar Bring att de förlänger sitt samarbetsavtal med Svenska Handbollförbundet för både dam- och herrlandslagen i ytterligare fyra år.

Bring har sedan 2010 varit sponsor för de svenska handbollslandslagen och väljer nu att förlänga sitt avtal fram till sommaren 2022.

- Vi är stolta över att vara med i den svenska handbollsfamiljen och tillsammans kämpa mot toppen. Som sponsor i över åtta år har Bring fått varit med på flera framgångsrika år med svensk handboll, nu ser vi med spänning fram emot fyra nya framgångsrika år. säger Thomas Tscherning vd Bring Express.

Att handbollen är en lagsport som tilltalar den nordiska post- och logistikkoncernen är tydligt, då Posten Norge och Bring-koncernen samarbetar med handbollen även i Norge och Danmark. De över 17 000 medarbetarna följer handbollen kontinuerligt och är ofta närvarande på matcherna i hela Norden.

– Bring brinner verkligen för handbollen och har varit en viktig partner för oss under många år. Det är förstås oerhört glädjande att de fortsatt tror på svensk landslagshandboll och ger oss förutsättningar för att även i fortsättningen kunna vara med och slåss om medaljerna i de stora mästerskapen, säger Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget.

Medans de svenska damerna laddar för EM i Frankrike i november spelar de svenska herrarna det avgörande VM-kvalet mot Nederländerna. Första matchen på bortaplan slutade med uddamålsförlust 24–25. Den andra helt avgörande matchen spelas den 13:e juni i Kristianstad. Läs mer på Handbollslandslaget.se

För mer information, kontakta:
Adam Leth, informationschef Bring, +46 70 789 78 50, adam.leth@bring.com

Stefan Lövgren, vd Svenska Handbollslandslaget AB, +46 70 811 85 93, stefan.lovgren@handboll.rf.se