Bring förnyar partneravtalet med svensk handboll

I dag drar herrarnas EM igång och samtidigt förlänger det Svenska Handbollslandslaget och Bring sitt samarbetsavtal med ytterligare fyra år, fram till sommaren 2026. De svenska landslagsspelarna har i tolv år spelat med Brings logotyp på byxor och tröjor.
Sedan 2010 har Bring och Svenska Handbollslandslaget jobbat nära tillsammans. Bring har funnit ett stort värde som landslagspartner och värdesatt förbundet och spelarnas engagemang i logistikbolagets aktiviteter. Inom handbollen finns det många positiva förebilder – och i tider av pandemi och social distansering har vi på nytt sett att handbollen spelar en viktig roll för att skapa gemenskap, folkligt engagemang och något att samlas kring.

–  Det Svenska Handbollslandslagets viktigaste uppgift är att leverera resultat, och som logistikbolag har vi samma uppdrag – men vi måste leverera varje dag hela året runt. Det ger oss en solid plattform att stå på i vårt samarbete. Det svenska handbollsförbundet har vid sidan av sporten även visat på stort engagemang för miljö och jämlikhet, det såg vi inte minst under det senaste EM som var det första europamästerskapet med miljömål, säger Matilda Adelborg, presschef på Bring.

Genom avtalet kommer Bring synas både på herrarnas EM som drar igång idag – och det nordiska hemma-VM för damer som blir ett samarbete mellan Norge, Sverige och Danmark. Dessutom får Bring synlighet på herrarnas VM 2023 som spelas i Sverige och Polen.

– Vi är en nordisk koncern, och vurmar därmed lite extra för just nordiska samarbeten. Gemensamma värderingar och en önskan om att skapa brett engagemang har varit viktiga drivkrafter för det mångåriga samarbetet. Nu är vi dessutom med och sponsrar landslag i både Sverige, Norge och Danmark vilket känns meningsfullt och extra kul, säger Matilda Adelborg.

– Långsiktighet är viktigt för att kunna utveckla såväl vårt partnerskap som svensk handboll i stort och därför känns det väldigt bra att Bring vill fortsätta att satsa med oss i minst fyra år till. Det är en viktig partner som liksom vi värdesätter viktiga frågor som miljö, hållbarhet och mångfald och som ständigt utmanar och inspirerar oss att tänka i nya banor. Det har hela tiden funnits en ömsesidighet i att utvecklas och stärka varandra, säger Stefan Lövgren, vd Svenska Handbollslandslaget AB.

Stefan

Sverige är en av världens främsta handbollsnationer med 25 medaljer på seniorsidan i OS, VM och EM. I de senaste nio mästerskapen för damerna och herrarna har Sverige slutat bland de fem bästa i samtliga.