Bring förvärvar Svebol och stärker sina logistiklösningar för livsmedel i Mälardalen

3.12.2015 08:58 | Bring

Bring stärker sin position inom tempererade transporter i Mälardalen genom att köpa Svebol Logistics AB. Förvärvet kompletterar Bring kompetensmässigt och ökar Brings kapacitet i den viktiga Mälardalsregionen.

Svebol distribuerar livsmedel till storhushåll, restauranger och butiker i Storstockholm och hela Mälardalen med 80 medarbetare och ca 60 egna fordon.

- Vi är glada att stärka vårt lag med Svebol. De kompletterar Bring Frigo med kapacitet och kompetens som ger oss bättre möjligheter att erbjuda effektiva distributionslösningar i Mälardalen och nationellt. Dessutom har de, liksom vi, hög ambitionsnivå inom hållbarhet, säger Thomas Tscherning, Koncerndirektör Bring Logistik Norden.

- Inom Bring får verksamheten bra förutsättningar att växa och utvecklas. Våra kunder får större nytta med ett bredare tjänsteutbud, kommenterar Martin Svedin, VD och ägare Svebol.

Svebol ligger, liksom Bring, i framkant med att utveckla miljöeffektiva logistiklösningar. Bland annat har man växlat till förnyelsebara bränslen (HVO) och deltar i det så kallade Off-Peak projektet med miljöeffektiva leverenser nattetid i Stockholm. Företaget med säte i södra Stockholm har tidigare varit privatägt och beräknas omsätta 100 MSEK i år.

Hélène Belin, informationschef Bring, 08-648 60 60, helene.belin@bring.com

Bring Bring löser vardagslogistiken åt små och stora verksamheter i Norden. Vi hjälper dig att effektivt transportera, lagerhålla och leverera. Med ett helhetserbjudande inom paket, gods, termo, lager, bud och post kan Bring bistå din verksamhet med små och stora uppdrag i Sverige och därifrån till eller från övriga världen. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för er – till er eller direkt till era kunder. bring.se